جستجو
Close this search box.

لزوم تحریم اسرائیل و نتایج آن

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

لزوم تحریم اسرائیل 

از یکی از عساکری که در جنگ شکست خورده بود، پرسیدند که دلیل اصلی شکست شما چه بود؟! وی در پاسخ گفت ما به هزار و یک دلیل شکست خوردیم. یکی از دلایل شکست ما این بود که جبهه ­ی ما در گرماگرم جنگ، مهمات تمام کرد. حاضرین وقتی که همین دلیل عسکر را شنیدند گفتند: کافیست. لازم نیست که به دیگر دلایل و عوامل اشاره بفرمائید. زیرا دلیل محکمتر و اساسی تر از این نیست که شما در میدان نبرد، مهمات تمام کرده اید و متحمل شکست شده اید.

اکنون لزوم تحریم و بایکوت اسرائیل نیز هزارویک دلیل دارد و یکی از دلایل آن بیش از هفت دهه جنایت علیه بشریت، نسل کشی و پاکسازی قومی است. از همین رو عزم بر این است که در اینجا به نکاتی قابل توجه در رابطه به لزوم تحریم اسرائیل و نتایج آن اشاره گردد. زیرا اعتقاد بر این است که تحریم اسرائیل (تحریم شرکت ها و کالاها و محصولات مرتبط به اسرائیل و قطع هر گونه روابط با رژیم صهیونیسم) در حال حاضر برای مسلمانان و دولت های اسلامی، یک فرض دینی و ایمانی و برای بشریت یک تکلیف اخلاقی و انسانی محسوب می گردد.

  • جنایت های رژیم صهیونیسم و لزوم تحریم اسرائیل

مجموعه‌ای نظامی­-امنیتی از دلالان اسلحه و جاسوسان گرفته تا افراد مبتلا به پارانویا و اختلالات روانی در اسرائیل یک دولت وحشی و خطرناک را ایجاد کرده است که بیش از هفت دهه می ­شود که جز جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی، نسل کشی، پاک سازی قومی، اشغال گری، آپارتاید، استعمار و کودک کشی، کاری دیگری انجام نمی دهند.

آمار هفتاد و شش سال جنایت و نسل کشی رژیم وحشی و خطر ناک اسرائیل، در طول تاریخ بشریت بی سابقه است. رژیم صهیونیسم تنها طی 9 ماه گذشته دست­کم 44 هزار فلسطینی را کشته، ده ­ها هزار نفر را مجروح، میلیون­ها نفر را آواره و بیش از 85درصد زیر ساخت ­های شهر غزه را ویران کرده است که جملگی اینها جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی و نسل کشی محسوب می شود.

جنایت های رژیم جنایتکار اسرائیل از قتل عام، بمباران مکاتب و شفاخانه ­ها، زنده به گورکردن غیر نظامیان گرفته تا تیرباران کودکان، تجاوز به زنان به ویژه زنان باردار، بمباران خیمه های آوارگان و ده ­ها از این قبیل جنایت های شنیع­ و فجیع­ را شامل می ­شود که حتی یادآوری آنها وجدان بشریت را تا ابد آزار می دهد.

این در حالی است که تمام شهرهای دنیا در طول این مدت با بر پایی راهپیمایی ­های میلیونی، اعتراض و تنفرشان را از رفتار اسرائیل اعلام و اظهار داشته اند و دادگاه بین المللی کیفری نیز در این قضیه ورود کرده است، اما به دلیل حمایت و همکاری آمریکا و دولت های غربی و سکوت دولت های عربی ـ اسلامی، رژیم صهیونیسم همچنان به جنایت علیه بشریت و نسل کشی مردم مظلوم فلسطین ادامه می دهد و با بی شرمی هر روز اقدام به جنایت های شنیع ­تر و فجیع ­تر دست می برد.

از این­رو باتوجه به اینکه نکبت جاری در غزه از تصور انسانی خارج شده و رژیم مجعول و جنایت کارِ اسرائیل همچنان به نسل کشی و پاکسازی و به ویژه قتل عام کودکان معصوم و بی پناه ادامه می­ دهد، مسئولیت بشریت است که تا از تمام گزینه ها جهت مهار دولت وحشی وخطرناک اسرائیل استفاده نماید. بنابراین لازم است تا مظاهرات و راهپیمایی­ ها همچنان ادامه داشته باشد و جامعه بشری و به ویژه دولت­ های اسلامی، دادگاه کیفری بین المللی را تحت فشار قرار دهد تا به وظایف و مسئولیت­ هایش عمل کنند.

گزینه­ ی بعدی که در حال حاضر باید به طور جدی دنبال گردد، تحریم کالاها و محصولات مرتبط به رژیم اسرائیل و قطع هر گونه روابط دیپلماتیک، تجاری و سیاسی با رژیم غاصب صهیونیسم است. زیرا دولت وحشی و خطرناک اسرائیل زیر سایه­ ی آمریکا و تحت حمایت غرب، به جنایت­ های ضد بشری اش همچنان ادامه می­ دهد و در قبال این سگ هار آمریکا، همانطور که گفته شد، همگان مسئول اند که از حیثیت و آب­روی بشریت حفاظت و حراست کنند.

لزوم تحریم اسرائیل
مسئولیت های بشری لزوم تحریم اسرائیل را بیش از پیش می کند
  • نتایج قابل پیش بینی برای تحریم اسرائیل

تحریم و قطع هر گونه روابط با رژیم غاصب صهیونیسم در کنار دیگر گزینه ­ها، می ­تواند ماشین کشتار اسرائیل را فلج کند و دولت وحشی و یاغی اسرائیل را مجاب به پیروی از قوانین پذیرفته شده ­ی بین المللی نماید. در این راستا تحریم کالاها و خدمات شرکت­ ها و کارخانه ­های که از اسرائیل حمایت می ­کنند، ساده ­ترین و راحت­ ترین کاری است که همه ­ی ملت­ها و دولت ­ها از پس آن بر می ­آیند.

از همین رو دولت­ ها مکلف اند تا لیست تمام محصولات و کالاهای شرکت­ ها و کارخانه های که مرتبط به رژیم اسرائیل است و یا از آن حمایت می ­نمایند را در اختیار ملت ­ها قرار دهند و جوامع بشری و به ویژه ملت ­های مسلمان از خرید و استفاده از آنها خودداری نمایند. همچنان دولت ­های مبغوض و حامی اسرائیل که در تامین سوخت و انرژی اردوی جنایت کار صهیونیسم، سهیم اند بایستی تنبیه گردند و دولت ها هر گونه روابط با رژیم اسرائیل را قطع کنند.

توسعه و گسترش تحریم اسرائیل بدون تردید نتایج قابل ملاحظه ­ی را در پی خواهد داشت که عمده ­ترین نتایج قابل پیش بینی برای آن می ­تواند کاهش رشد اقتصادی، افزایش تورم، کاهش ارزش پول اسرائیل، بیکاری، کاهش استانداردهای زندگی، افزایش فقر، نارضایتی عمومی، تغییر سیاست‌ها و اهداف رژیم صهیونیسم، توقف ماشین کشتار رژیم اسرائیل و ده ­ها نتایج ثمر بخشی دیگری باشد.

از این­رو گسترش و توسعه­ ی تحریم و بایکوت هر گونه روابط تجاری و سیاسی و خرید و فروش محصولات و کالاهای مرتبط به اسرائیل در کنار برگزاری راهپیمایی­ ها و اعتراضات سرتاسری و اظهار تنفر از اعمال رژیم جنایت کار صهیونیسم، بدون تردید منجر به فروپاشی و سقوط ماشین کشتار کودکان غزه گردیده و بزرگترین لکه ننگ از دامن تاریخ بشر پاک خواهد شد.

لزوم تحریم اسرائیل
لزوم تحریم اسرائیل و کشورهای حامی آن در این است که می تواند منجر به توقف ماشین کشتار آنها شود

عایشه ببرک خیل

لینک کوتاه:​ https://tahlilroz.com/?p=6334

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات