جستجو
Close this search box.
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

بیداری جهانی پس از عملیات طوفان الاقصی

یکسال از عملیات طوفان الاقصی که از سوی گروه مقاومت اسلامی حماس انجام شد، گذشت. عملیاتی که تمامی معادلات جهانی را تغییر داد و دیدگاه جدیدی را در مورد فلسطین اشغالی به وجود آورد. رژیم اسرائیل پس از 76 سال نتوانست به اهدافی که برای خود ترسیم کرده بود، برسد.

ظلم و شکنجه های زیادی را بر مردم مظلوم فلسطین اعمال کرد، ولی در نهایت در هفتم اکتبر سال گذشته، مقاومت اسلامی فلسطین، عملیاتی را تحت عنوان طوفان الاقصی راه اندازی کرد که طی آن هزاران موشک به سمت سرزمین های اشغالی شلیک شد و رژیم اسرائیل را در شوک فروبرد.

  • بیداری جهانی

عملیات طوفان الاقصی یکی از پیام هایی را که داشت، بیداری جهانی بود. قضیه فلسطین اشغال شده از سوی صهیونیست ها، یکبار دیگر به سرخط رسانه های جهان برگشت و ملت ها و دولت ها یکبار دیگر این قضیه را مرور و به حقانیت فلسطین پی بردند. از داخل سرزمین های اشغالی شروع تا افغانستان و ایران و عراق و انگلیس و امریکا و کشورهای مختلف جهان، همه روزه صدها هزار نفر به خیابان ها آمدند و علیه رژیم اسرائیل شعار دادند. ملت های جهان خواهان آزادی فلسطین از سیطره اسرائیل بودند تا به این ظلم و جنایتی که حاکم شده، خاتمه داده شود.

  • بیداری و مقاومت در دانشگاه ها

یکی از رویدادهایی که بسا مهم بود و طوفان الاقصی آنرا رقم زد، قیام دانشجویان در دانشگاه های مختلف دنیا از جمله در دانشگاه های امریکا بود. صدها هزار تن از این دانشجویان و اساتید دانشگاه ها با تحصن و اعتراضات، همدردی و همبستگی خود را با ملت فلسطین ابراز کردند و علیه نتانیاهو و رژیم اسرائیل شعار دادند. نیروهای امنیتی امریکا با خشونت تمام، هزاران تن از معترضان را بازداشت و شکنجه کردند، ولی شعله این قیام خاموش نشد و حتا تاکنون نیز دامنه اعتراضات گسترده است.

  • بیداری کشورهای مختلف جهان

در قضیه فلسطین، سال ها بود که کشورهای مختلف جهان سکوت اختیار کرده بودند و یا قربانی موج های رسانه ای بودند و یا هم اهمیتی به آن نمیدادند، ولی پس از عملیات طوفان الاقصی، صدای این کشورها نیز بلند شد و در نشست های مختلف جهانی از جمله در نشست های سازمان ملل متحد، آنها هر کدام فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناختند و خواهان توقف اشغالگری رژیم اسرائیل شدند.

پس از عملیات طوفان الاقصی
پس از عملیات طوفان الاقصی بیداری جهانی و حمایت از فلسطین افزایش یافت
  • دورنمای بیداری جهانی در قضیه فلسطین

طوفان الاقصی بدون شک معادلات جهانی را تغییر داد و تصویر واقعی مظلومیت فلسطین و اشغالگری رژیم اسرائیل را به نمایش گذاشت. مقاومت فلسطین نه اشغالگری کرد، نه غیرنظامیان را هدف قرار داد و نه هم دعوای فراسرزمینی داشت، بلکه برای احقاق حقوق مردم مظلوم این سرزمین علم قیام برداشت و خشم خود را علیه اشغالگری رژیم اسرائیل در قالب طوفان الاقصی به نمایش گذاشت که بیداری جهانی را به همراه داشت.

همانطور که یاد شد، دامنه این بیداری تنها در منطقه و خاورمیانه باقی نماند، بلکه قلب تل آویو، واشنگتن، پاریس و لندن را نیز فراگرفت و مردمان آزاده و عدالتخواه، به میدان آمدند تا صدای خود را به این همه وحشی صفتی اسرائیل و حمایت های امریکا بلند کنند.

این بیداری دورنمای خوبی را ترسیم کرده است، دورنمایی که حالا یکسال پس از عملیات طوفان الاقصی همه میدانند فلسطین از کیست و چه کسی یا کسانی دست به اشغالگری زده اند. این همدلی و پیوندی که در محور فلسطین به وجود آمده است، با توجه به طوفان های محور مقاومت، آزادی را به ارمغان خواهد آورد، زیرا افکار عمومی، تاثیر مستقیمی بر سیاست های دولت ها دارد و هرچند که امریکا و انگلیس و فرانسه سیاست سرکوب را در پیش گرفته و معترضان را بازداشت و شکنجه میکنند، ولی در نهایت این بیداری، این مقاومت و این آزادمنشی، فلسطین را آزاد خواهد کرد.

هادی احمدی

لینک کوتاه:​ https://tahlilroz.com/?p=6815

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *