جستجو
Close this search box.
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

اسرائیل در تله محور مقاومت

دور از اینکه رژیم اسرائیل در 76 سال اشغال کشور فلسطین، چه جنایاتی را مرتکب شده است، پس از عملیات طوفان الاقصی، رژیم با وحشی‌گری تمام، به غیرنظامیان حمله کرد و طی نزدیک به یکسال نزدیک به 42 هزار فلسطینی را قتل عام نمود که در تاریخ کم سابقه بوده و باید گفت که هلوکاست اصلی در غزه رخ داده است.

به این حال چند دلیل وجود دارد که اسرائیل را بازنده کرده و در تله محور مقاومت انداخته است.

اولاً؛ حماس دلیل موجه و منطقی به حمله به اسرائیل داشت و پاسخ کوبنده‌ای به جنایات 76 ساله رژیم داد. غیرنظامیان در حملات حماس آسیبی ندیدند و هدف اصلی پایگاه‌ها و مراکز مهم اسرائیلی بود که توسط موشک‌ها منهدم و یا آسیب جدی دیدند. صدها سرباز صهیونیستی هلاک شدند و هزاران تن دیگر زخم برداشتند که با وجود فضای سانسوری که وجود داشت، ولی تا حد زیادی آمار خسارات و تلفات صهیونیست‌ها برملا گردید. حماس توانست حق و حقوق فلسطین را یکبار دیگر به متن بیاورد و ملت‌های جهان و همین‌طور حکومت‌ها را با خود همراه کند که بله رژیم اسرائیل یک حکومت باطلی را شکل داده و جنایات بی‌شماری را نیز مرتکب شده است که همین موارد سبب شده تا رژیم اسرائیل در سطح جهانی منزوی گردد و جایگاه سیاسی خود را حتا نزد هم‌پیمانان خود از دست دهد.

ثانیاً؛ یمن به عنوان عضوی از جبهه مقاومت و محور مقاومت، عملا در برابر جنایات اسرائیل و به حمایت از فلسطین، پایگاه‌ها و همین‌طور کشتی‌های اسرائیلی و یا حامیان اسرائیل را هدف قرار داد که با وجود حملات امریکا و انگلیس، یمن قدرتمندتر از پیش، حمله کرد و هیچ کشتی نماند که هدف موشک‌های یمنی قرار نگیرد. حمله موشکی یمن به قلب اسرائیل نیز نقطه قوتی از محور مقاومت و توان نظامی یمن بود که سرخط رسانه‌های جهان شد. موشک‌های یمنی توانست از سدهای نظامی صهیونیست‌ها عبور کند و به هدف برخورد نماید که تمام توان رژیم را فلج کرد و آژیرهای خطر در همه جای سرزمین‌های اشغالی به صدا درآمد.

ثالثاً؛ با جنایت‌های که رژیم اسرائیل در فلسطین انجام داد و همین طور حملاتی به خاک لبنان، حزب الله لبنان عملاً وارد جنگ با اسرائیل شد و هزارگاهی با موشک‌های از نوع پیشرفته، بخش‌های مختلفی از سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد که تلفات و خسارات سنگینی به رژیم وارد گردید. پاسخ‌های حزب الله نشان داد که هنوز زیرساخت‌های نظامی‌اش دست نخورده باقی مانده و رژیم باید منتظر هنرنمایی‌های بیشتر حزب الله باشد.

رابعاً؛ جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان رهبر محور مقاومت، تاکنون وارد جنگ مستقیم با رژیم اسرائیل نشده است، ولی در جنایاتی که اسرائیل انجام داده، تهران بارها با حملات خود، رژیم را گوشمالی داده، ولی با ترور اسماعیل هنیه در خاک ایران، تهران واضح گفت که انتقام میگیرد و جمهوری اسلامی این‌بار پاسخی به اسرائیل داد که راهگشا برای آزادی فلسطین باشد. ترس و هراس تاکنون در سرزمین های اشغالی حاکم است و حتا تاکنون اسرائیلی‌ها جرئت گشت و گذار آزاد در شهرها را ندارند.

خامساً؛ جنایاتی که رژیم اسرائیل در فلسطین انجام داد، با موجی از خشم جهانی همراه شده و ضربه سخت و کشنده اقتصادی به این رژیم وارد گشته است. جامعه جهانی با فلسطین همصدایی دارد و در ابعاد مختلف سیاسی و نظامی این اسرائیل است که میدان را باخته و به شدت تلاش دارد که به نتیجه ملموس حداقلی دست پیدا کند، ولی در تله‌ای افتاده که جز مرگ و نابودی، نتیجه دیگری ندارد.

تله محور مقاومت
اسرائیل در تله محور مقاومت زمین گیر شد
  • اسرائیل گرفتار در تله محور مقاومت

حملات جنایتکارانه اسرائیل در فلسطین که در نتیجه آن بیش از 40 هزار تن شهید و حدود 100 هزار تن دیگر زخمی شده اند و همین طور حملات اخیر پیجری که در لبنان انجام داد و به تازگی هم حملاتی را در خاک این کشور انجام داده است، ناشی از ترسی است که به جان کابینه نتانیاهو افتاده و به قول عامیانه: مورچه که گم شدنش آمد، بال میکشد. اسرائیل حالا به هر سو پرپرک می‎زند، ولی از سوی محور مقاومت محاصره شده و در ابعاد مختلف سیاسی، نظامی و اقتصادی به شدت شکست خورده است.

بزودی هنرنمایی‌های تازه‌تری از سوی حزب الله، حماس و یمن انجام خواهد شد که تغییرات موثری در تحولات منطقه‌ای و جهانی به‌وجود خواهد آورد. اسرائیل اندک مشروعیتی که در نزد غرب داشت، از دست داده و برعکس فلسطین از حاشیه به متن و تیتر برگشته و عزیز جهان شده است.

تله محور مقاومت
نتانیاهو درتله محور مقاومت خوار و خفیف گشته است

الیاس احمدی

لینک کوتاه:​ https://tahlilroz.com/?p=6805

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *