جستجو
Close this search box.
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

مکثی بر سخنان رهبر ایران

جمعه هفته گذشته، آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در خطبه‌های نماز جمعه که با حضور صدها هزار تن از شهروندان این کشور در تهران برگزار شده بود، نکات کلیدی و حیاتی را در مورد محور مقاومت و امنیت و صلح منطقه‌ای و جهانی مطرح کرد که از افغانستان ما گرفته تا کل کشورهای حوزه مقاومت و جهان در آن شامل می‌شد.

  • ایستادگی برای استقلال و عزت

آیت‌الله خامنه‌ای در بخشی از سخنان خود گفت: باید کمربند دفاع، استقلال‌طلبی و عزت را از افغانستان تا یمن و از ایران تا غزه و لبنان در همه کشورهای اسلامی، محکم ببندیم.

این گفتار به این معنا است که کشورهای اسلامی با توجه به شناختی که از رژیم اسرائیل و دسیسه‌های غرب پیدا کرده‌اند، باید برای استقلال، عزت و دفاع از ارزش‌های ملی و اسلامی، به سمت اتحاد و یکپارچگی بروند، چرا که اگر نفاقی بین شان باشد، دشمنان را شاد کرده و دامنه جنایات شانرا گسترده می‌سازد.

  • افغانستان در نگاه رهبر ایران

جایگاه افغانستان در نگاه آیت‌الله خامنه‌ای همانند گذشته، ویژه بود چرا که از گذشته دور تاکنون ملت افغانستان همراه با مقاومت، علیه رژیم اسرائیل از هر طریقی و ابزاری جنگیده و همراه ملت فلسطین بوده‌ است. با رویکار آمدن طالبان، این گروه نیز بارها با حمایت از حوزه مقاومت و همراهی با ملت فلسطین، مواضع خود را اعلام و اسرائیل را یک رژیم اشغالگر عنوان کرده‌اند.

این موضع در نظریات مقامات طالبان و نیز رسانه‌های وابسته به این گروه به خوبی قابل مشاهده است. تحولات در فلسطین و دیگر کشورهای اسلامی، عملیات وعده صادق ۱ و ۲ همه جایگاه ویژه‌ای را در نگاه و نظریات گروه حاکم و نشرات رسانه‌های این گروه داشته و دارند.

عملیات‌هایی که از سوی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم اسرائیل انجام شد با موجی از خوشحالی و خرسندی مردم افغانستان و مقامات طالبان همراه گردید و این یعنی افغانستان همراه با ایران و محور مقاومت است و در برابر رژیم اشغالگر اسرائیل ایستاده و می‌ایستد.

  • امریکا و اسرائیل علیه جهان

رهبر جمهوری اسلامی ایران افزود: تکیه امریکا و همدستانش بر حفظ امنیت رژیم غاصب پوششی برای سیاست مهلک تبدیل رژیم به ابزار در اختیار گرفتن همه منابع منطقه و استفاده از آن در درگیری‌های بزرگ جهانی است.

به این معنا که امریکا با استفاده از رژیم صهیونیستی و ناامن کردن کشورهای منطقه، تلاش دارد تا منافع و مقاصد شوم خود را عملی سازد. رژیم اسرائیل یک تهدید جدی برای کل منطقه و جهان است و با توجه به جنایاتی که در فلسطین و لبنان انجام داده و حتا از سلاح‌های ممنوعه استفاده کرده، جهانیان به‌خوبی این چهره کریه و زشت را شناخته‌اند.

این کاملا مشهود و واضح است که رژیم اسرائیل بدون حمایت‌های امریکا، چند روز هم نمی‌تواند دوام بیاورد و در متن جنایات این رژیم، حمایت‌های امریکا است که جنایت را گسترده کرده و از ریختن خون بیگناهان در غزه و بیروت ابایی ندارد.

سخنان رهبر ایران
سخنان رهبر ایران
  • دسیسه شیطانی امریکا

امریکا از یکطرف مدعی امنیت و صلح در منطقه است و به آتش‌بس تاکید می‌کند، ولی از طرف دیگر به رژیم اسرائیل سلاح و پول می‌دهد تا مردم مظلوم در فلسطین و لبنان را قتل عام کند. همانطور که آیت‌الله خامنه‌ای گفت که عامل عمده جنگ و ناامنی و عقب ماندگی در منطقه وجود رژیم صهیونیستی و حضور دولتهای مدعی پیگیری صلح و آرامش است، بدون شک اتحاد کشورهای منطقه، نابودی رژیم اسرائیل را نزدیک و نزدیک‌تر کرده است.

  • مقاومت

عملیات وعده صادق ۲ از سوی ایران و حضور مقتدرانه رهبر جمهوری اسلامی ایران در بین مردم و سخنرانی آتشینی که علیه رژیم اسرائیل کرد، مقاومت را روحیه جدیدی بخشیده است. سید حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان شهید شد، ولی همین حزب الله در حال حاضر آسایش و آرامش را از صهیونیست‌ها گرفته و هر روز بخش‌های از اسرائیل را راکت‌باران یا موشک‌باران می‌کند.

مقاومت نشان داده که اسرائیل با ترور شخصیت‌ها، نمی‌تواند کوچک‌ترین مشکلی در مسیر مقاومت ایجاد کند. اسرائیل یک تهدید علیه منطقه و جهان است، ولی محور مقاومت به‌رهبری ایران توانسته است مشروعیت را از این رژیم بگیرد و در میدان جنگ نیز زمین‌گیرش نماید.

الیاس احمدی

لینک کوتاه:​ https://tahlilroz.com/?p=6889

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *