جستجو
Close this search box.

مکثی بر حمله ایران به اسرائیل

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

مکثی بر حمله ایران به اسرائیل

ساعاتی پس از مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران بود که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران هدف حمله قرار گرفت و به‌شهادت رسید. مردم ایران به‌صورت میلیونی پیکر این شهید را تشییع کردند و آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران گفت: رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست، میهمان عزیز ما را در خانه‌ ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد، ولی زمینه‌ی مجازاتی سخت برای خود را نیز فراهم ساخت.

با این پیام، جهانیان و مخصوصا رژیم اسرائیل و امریکا دانستند که انتقام ایران حتمی است، چون وقتی فرمانده کل قوای ایران چنین فرمانی را می‌دهد، عملی کردن آن طولی نمی‌کشد.

طبق گزارش رسانه‌های بین‌المللی، پس از اینکه اسماعیل هنیه توسط رژیم اسرائیل در تهران ترور شد و مقامات و رهبر جمهوری اسلامی گفتند که انتقام می‌گیرند، ترس و وحشت فراوانی در سرزمین‌های اشغالی حاکم شد. خبرنگار بی‌بی‌سی از انتظار کشنده مردم اسرائیل گزارش داده و گفته که بعضی از مردم از ترس حمله تا صبح خواب ندارند و نگرانند و سرک‌ها روز به روز خلوت و خلوت‌تر می‌شوند.

در واقع ایران با این تاخیر، با یک تیر دو نشان زده است. نخست اینکه فقط با گفتن «انتقام» اسرائیلی‌ها را دچار رعب و وحشت کرده و مرگ تدریجی را نصیب شان نموده است. دوم هم ایران در این فرصت با تدبیر خود، کشورهای حوزه مقاومت را بسیج و همین‌طور به جهان فهماند که حمله ایران به اسرائیل، یک اقدام قانونی است و چون اسرائیل با نقض قوانین بین‌المللی و جنگی، در خاک ایران اسماعیل هنیه را ترور کرده، ایران نیز می‌تواند جواب دندان‌شکنی بدهد و از نظر حقوق بین‌الملل یک اقدام متقابل است و نمی‌شود این کشور را به تعرض متهم کرد.

  • اسرائیل در وحشت

آنچه این روزها از تل‌آویو دیده و شنیده می‌شود، ترس، وحشت و گریز است. شبکه امریکایی سی ان ان گزارش داده است: تل‌آویو که معمولا تعطیلات آخر هفته ازدحام می‌شد، خاموش‌تر از حد معمول است و این «حال و هوای آرام» ناشی از ترس از حمله ایران در پاسخ به ترورهایی است که اسرائیل علیه رهبران حماس و حزب‌الله لبنان انجام شده است. سی‌ان‌ان می‌افزاید که موضوع فراتر از اعلام آماده‌باش حداکثری ارتش رژیم صهیونیستی است و صهیونیست‌ها در حال خرید کالاهای اساسی در فروشگاه‌های بزرگ و ذخیره‌سازی آنها هستند.

در همین حال روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشت: اسرائیل در جنگ‌های طولانی و تمام‌عیار بسیار ضعیف است. در ۱۰ ماه گذشته ارتش این رژیم در خیابان‌های غزه سرگردان شده و در برابر حملات حزب‌الله لبنان نیز ناتوان ظاهر شده‌اند. این رسانه صهیونیستی همچنین اظهار داشت: هدف اصلی «بنیامین نتانیاهو» از ترور مقامات حماس و حزب‌الله شعله‌ور کردن آتش مناقشات منطقه بوده تا جایگاه متزلزل خود را حفظ کند، اما هزینه این اقدامات را ساکنان اراضی اشغالی پرداخت خواهند کرد.

همچنین روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» به نقل از یک دیپلمات رژیم اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها در خارج از سرزمین های اشغالی نسبت به حملات احتمالی ایران و حزب الله احساس نگرانی می‌کنند و دیپلمات های این رژیم در خارج از سرزمین های اشغالی، احساس ترس از حمله احتمالی ایران می کنند و در معرض تهدید هستند.

اسرائیل در ده ماه گذشته، بیشتر از 40 هزار فلسطینی را به‌شهادت رسانیده و این موضوع، رژیم را حتا نزد هم‌پیمانانش نیز بی‌اعتبار و خوار کرده است. هرچند که امریکا در مقابله با ایران از رژیم حمایت خواهد کرد، ولی حمله چند ماه قبل ایران به اسرائیل، ثابت کرد که حتا گنبدآهنین نیز نمی‌تواند جلو موشک‌های ایران را بگیرد.

اکثر کشورهای جهان با انتقاد از سیاست‌های جنایتکارانه رژیم اسرائیل، فلسطین را به‌عنوان یک کشور مستقل به‌رسمیت شناخته‌اند که و با وجود خون‌های بی‌شماری که از فلسطینی‌ها ریخته شده، فروپاشی رژیم اسرائیل دور نیست. تردیدی نیست که ایران بزودی حمله می‌کند، ولی با این تفاوت که این‌بار با قدرت بیشتر رژیم اسرائیل را هدف قرار می‌دهد و قطعا این حمله، تغییرات بزرگی را در سیاست جهانی به‌وجود خواهد آورد و در نتیجه رژیم اسرائیل که محور شرارت است و امریکا آشکارا از آن حمایت می‌کند، منزوی شده و نخواهد شد.

مکثی بر حمله ایران به اسرائیل
اسرائیل این روزها در وحشت و انتظار به سر می برد

الیاس احمدی

لینک کوتاه:​ https://tahlilroz.com/?p=6600

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات