جستجو
Close this search box.
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

جنایت های رهبران اسرائیل و امریکا

عنقریب به 9 ماه است که اسرائیل با کمک و هم­دستی آمریکا؛ بیش از 40هزار انسان فلسطینی را قتل عام، ده ها هزار نفر را مجروح و میلیونها نفر را آواره کرده است. از غزه و خان یونس گرفته تا رفح و تمام شهرها و قریه های فلسطینیان را به ویرانه مبدل ساخته است. از تجاوز به زنان باردار گرفته تا تیرباران و زنده به گور کردن غیر نظامیان و کودکان و تیرباران آنها و ده ها نوع جنایت های هولناک را مرتکب شده اند.

با این حال؛ رهبران بی وجدان اسرائیل و آمریکا همچنان به جنایت در فلسطین ادامه می دهند و دولت ­های رذیل غربی حمایت می کنند و متاسفانه شیوخ فاسد عرب سکوت کرده اند. بنابراین لازم است تا به جنایت های بی شماری رهبران بی وجدان اسرائیل و آمریکا نگاهی انداخته شود و عمق فجایع جاری که موجب شرم­ساری بشریت است، توضیح داده شود.

  • جنایت های اسرائیل در فلسطین

نخست باید این نکته را در نظر داشته باشیم که هیچ جنایتی نمانده است که اسرائیل در فلسطین مرتکب نشده باشد. ثانیا تمام جنایت ها و رذالت های که اسرائیل و ارتش خون آشام این کشور در قبال فلسطینیان مرتکب شده اند، تحت هیچ شرایطی گزافه گویی و شایعه نیستند. ثالثا جنایت های اسرائیل در فلسطین دست کم به هفت دهه بر می گردد. به عبارت دیگر بیش از هفتاد سال است که اسرائیل مشغول نسل کشی، جنایت علیه بشریت و کشتار بی رحمانه ­ای کودکان و غیر نظامیان است.

جنایت های اسرائیل که از سال 1948 با تاسیس این کشور آغاز گردید، طی بیش از هفت دهه ­ی گذشته با فجیع ترین و شریرترین وضعیت ادامه داشته است. تمام حملات و تجاوزهای اسرائیل به فلسطین و غزه، منجر به نسل کشی، جنایت علیه بشریت، تلفات و آسیب‌های گسترده به زیرساخت‌ها شده است. به عنوان مثال، تجاوز اسرائیل به فلسطین طی سال­های ۲۰۰۸-۲۰۰۹، ۲۰۱۲، ۲۰۱۴ و ۲۰۲۱، همگی با جنایت علیه بشریت و نسل کشی همراه بوده است.

این در حالی است که اسرائیل در ادامه تجاوزهایش پس از 7 اکتبر 2023، اقدام به چنان جنایت ها و شرارت های نموده است که از تصور انسانی خارج است. جامعه جهانی و به ویژه کشورهای اسلامی کافیست که به گوشه از جنایت های اسرائیل که در ذیل لیست گردیده است توجه نمایند:

اول: ۷۰ درصد جمعیت غزه بچه و زنان هستند، که توسط اسرائیل قتل عام شده و می­ شوند.

دوم: آنچه که اسرائیل علیه مردم فلسطین در غزه، با حمایت آمریکا در حال انجام دادن است دارای هیچگونه هدف معنی‌ دار نیست، و جنایت علیه بشریت است.

سوم: اسرائیل تعمداً به مردم فلسطین در غزه، با ایجاد محدودیت شدید برای ورود غذا، سوخت، گاز برای آشپزی، دارو و آب، گرسنگی می دهد.

چهارم: اسرائیل نه تنها مردم غزه را به قتل می‌رساند، مجروح می‌کند، و به آنها گرسنگی می دهد، بلکه بطور سیستماتیک منازل آنها، و همچنین زیربنای غزه، از مساجد، تا مدارس و مکاتب، آثار تاریخی، کتابخانه ها، ساختمان‌های کلیدی دولت، و شفاخانه­ها را نیز ویران کرده و می‌کند.

پنجم: اسرائیل نه تنها فلسطینیان را قتل عام و نابود کرده و می کند، بلکه آنها را توقیف و عریان کرده و تحقیر و توهین می نماید تا آنها مجبور به فرار شوند.

جنایت های رهبران اسرائیل
جنایت های رهبران اسرائیل در فلسطین بیشمار و نابخشودنی است
  • تبعات انسانی و حقوق بشری جنایت های اسرائیل بر علیه فلسطینیان

هر یک از جنایت‌های اسرائیل باعث تلفات جانی و مالی زیادی در میان غیرنظامیان فلسطینی شده‌اند و بحران انسانی در غزه را تشدید کرده‌اند. همین اکنون وضعیت انسانی در غزه و فلسطین بسیار وخیم و بحرانی است. جنایت های  مکرر اسرائیل و وضعیت بحران‌زده در غزه باعث شده که مردم این منطقه با مشکلات روانی شدید، از جمله اضطراب، افسردگی و اختلالات پس از سانحه (PTSD) مواجه شوند. وضعیت چنان نگران کننده است که مردم غزه هیچ امیدی برای بیرون رفت از وضعیت کنونی نمی بینند و کاملا در یاس و ناامیدی فرو رفته اند.

بسیاری از فلسطینیان در غزه و کرانه باختری به دلیل تخریب منازل خود در حملات نظامی آواره شده‌اند. این افراد اغلب در شرایط نامناسب در کمپ‌های آوارگان زندگی می‌کنند و به خدمات اساسی دسترسی ندارند. محاصره اقتصادی و کمبود منابع غذایی منجر به افزایش سوءتغذیه در میان جمعیت غزه شده است. سازمان‌های بین‌المللی گزارش می‌دهند که بسیاری از کودکان و بزرگسالان در غزه از سوءتغذیه رنج می‌برند و شرایط زندگی تقریبا در غزه غیر ممکن شده است.

  • تدام جنایت های رهبران بی وجدان اسرائیل و آمریکا در فلسطین

از هفتم اکتبر تا اکنون رهبران اسرائیل به کمک آمریکا بیش از 44هزار انسان را سلاخی کرده اند. ده ها هزار نفر را مجروح و میلیون­ها نفر را آواره نموده اند. بیش از 70درصد از قربانیان را کودکان و زنان تشکیل می دهند. متاسفانه این جنایت­ های شرماگین همچنان ادامه دارند. چنانچه رهبران بی وجدان اسرائیل در همدستی با آمریکا، در تاریخ دهم سرطان شجاعیه در شمال غزه را دوباره بمباران کردند که افزون بر شهادت و مجروح شدن دهها فلسطینی، بیش از 80هزار نفر را آواره کرده است.

از طرف دیگر رهبران بی وجدان اسرائیل به کمک آمریکا، حملات هوایی و زمینی را به خان یونس تشدید نموده اند و ساکنین خان یونس و دیگر مناطق، همین اکنون با هر وسیله ای در حال فرار استند. بیش از 270 مریض و زخمی از شفاخانه اروپایی خان یونس، با وضعیت وخیم فرار کرده اند. لوئیز واتریج، سخنگوی آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی (اونروا)، گفته بود: «تمام تاسیسات اونروا، اعم از مدرسه، انبار، مرکز توزیع مواد غذایی» کاملا تخریب شده‌اند و «شما تصور نمی‌کنید که اینها تاسیسات سازمان ملل است که تحت حمایت قوانین بین‌المللی است.»

  •  جنایت های رهبران اسرائیل و آمریکا موجب شرمساری بشریت شده است

اسرائیل در 9 ماه گذشته در غزه به چنان جنایت جنگی و نسل کشی ای دست زده که کاملاً به جایگاه واقعی اش، جایگاه یک ستمگر وحشی، پرتاب شده و فلسطینی ها به جایگاه قربانی های ۷۶ سال گذشته صعود کرده اند. در طول بیش از هفت دهه، جنایات اسرائیل به کمک رسانه ها و مطبوعات غرب، مخفی می گردیدند. اما از هفتم اکتبر 2023، پرده ها کنار رفتند و حجم جنایات و شرارت های اسرائیل که به کمک آمریکا و غرب، بر علیه فلسطینیان جریان داشت، برای همگان افشا گردیده است.

قتل عام هولناک و وحشتناک زنان و کودکان، برهنه کردن غیر نظامیان، تجاوز به زنان باردار، تیرباران مریض­ها و زخمیان در شفاخانه­ ها، زنده به گور کردن غیر نظامیان، تخریب و ویرانی زیر ساخت­ها، گرسنگی دادن به اطفال و زنان، انسداد عبور و مرور، جلوی گیری از ورود غذا، دوا، آب، گاز و قطع برق و ده­ها جنایت های شنیع دیگر که اسرائیل در طول این مدت پیوسته مرتکب شده و می ­شوند. تمام این جنایات ضد بشری، باعث شرمساری انسانیت در کل تاریخ بشر است.

باتوجه به آنچه که گفته شد، اینک مسئولیت جامعه جهانی و به ویژه دولت های اسلامی است که عملا در مقابل اسرائیل قیام کنند و با تحریم، قطع روابط سیاسی، ایجاد فشار بر آمریکا و حامیان اسرائیل، سران رژیم صهیونیسم را مجازات کنند و انتقام خون هزاران کودک پر پر شده در زیر آوارهای غزه را از نتانیاهو و سپس بایدن بگیرند تا حیثیت و عزت انسانیت حفظ گردد.

جنایت های رهبران اسرائیل
تداوم جنایت های رهبران اسرائیل و امریکا در فلسطین، ننگ بشریت است

مسلم اخلاقی

لینک کوتاه:​ https://tahlilroz.com/?p=6189

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *