جستجو
Close this search box.
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

ترور اسماعیل هنیه در خاک ایران

جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، همواره به عنوان حامی مقاومت در مقابل تجاوزات و اشغالگری شناخته شده است. حمایت از گروه‌های مقاومت، به ویژه در مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی، یکی از اصول بنیادین سیاست خارجی این کشور بوده و هست. شهادت آقای اسماعیل هنیه، یکی از رهبران برجسته حماس، در خاک ایران، نه تنها یک جنایت آشکار است بلکه نقض صریح تمامی قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود. این نوشته به بررسی اهمیت حمایت ایران از مقاومت و پاسخ احتمالی این کشور به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی می‌پردازد.

  • حمایت ایران از مقاومت

ایران همواره به عنوان یکی از حامیان اصلی مقاومت در برابر تجاوزات و اشغالگری در منطقه شناخته می‌شود. حمایت‌های مالی، نظامی و معنوی ایران از گروه‌های مقاومت نظیر حماس، حزب‌الله، و انصار الله یمن، و همچنان حمایت قوی جمهوری اسلامی از دولت سوریه و عراق در مبارزه با داعش، نشان‌دهنده تعهد ایران به مقابله با ظلم و اشغالگری است. این حمایت‌ها نه تنها در سطح منطقه‌ای بلکه در سطح بین‌المللی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

  • ترور اسماعیل هنیه: یک جنایت آشکار و نقض قوانین بین المللی

شهادت آقای اسماعیل هنیه در خاک ایران، یک جنایت آشکار و نقض تمامی قوانین بین‌المللی است. این اقدام جنایتکارانه نشان‌دهنده خوی وحشیانه و بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی است که هیچ‌گونه احترامی برای قوانین و مقررات بین‌المللی قائل نیست. شهادت آقای هنیه در خاک ایران، نه تنها یک ضربه بزرگ به جنبش مقاومت بلکه یک تجاوز مستقیم به حاکمیت ملی ایران است. این اقدام بی‌پرده، نشان‌دهنده عدم توجه رژیم صهیونیستی به حقوق بین‌الملل و مفاهیم اساسی بشردوستانه است.

  • ترور اسماعیل هنیه: پاسخ احتمالی ایران

دکتر اسماعیل هنیه مهمان رسمی ایران بود و به دعوت دولت ایران به منظور اشتراک در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید این کشور به ایران آمده بود؛ اما برخلاف عرف دیپلماتیک و برخلاف تمامی قوانین بین المللی توسط تروریسم دولتی رژیم غاصب صهیونیستی به شهادت رسید. در چنین شرایطی، بعید است که جمهوری اسلامی ایران این جنایت را بدون پاسخ بگذارد. ایران توانایی‌ها و ظرفیت‌های بالایی در زمینه‌های نظامی و دفاعی دارد و می‌تواند پاسخ کوبنده‌ای به این اقدام غیرانسانی بدهد. این پاسخ می‌تواند در قالب اقدامات نظامی و یا غیر نظامی باشد؛ اما بدون شک کوبنده خواهد بود!

  • ترور اسماعیل هنیه: مسئولیت جامعه بین‌المللی

ترور اسماعیل هنیه، نشان می دهد که رژیم صهیونیستی به هیچ اصلی از اصول بین المللی پایبندی ندارد و تهدید جدی علیه صلح و امنیت بین المللی است؛ بدین جهت این اقدام وحشیانه رژیم غاصب اشغالگر مسئولیت سنگینی را متوجه جامعه بین‌المللی نیز می­کند.

تمام کشورها مکلف هستند که به منظور پاسداری از صلح و امنیت بین المللی، با محکوم کردن این جنایت و اعمال فشار به رژیم صهیونیستی، مانع از تکرار چنین اقدامات وحشیانه‌ای شوند. سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای بین‌المللی باید اقدامات جدی‌تری در برابر چنین جنایاتی انجام دهند تا از تکرار آنها جلوگیری کنند. به تجربه ثابت شده است که عدم واکنش مناسب از سوی جامعه بین‌المللی می‌تواند به تکرار چنین جنایاتی منجر شود و امنیت و ثبات منطقه را به خطر بیندازد.

  • شهادت اسماعیل هنیه: تقویت عزم مقاومت

شهادت دکتر اسماعیل هنیه اگرچه هزینه سنگینی را بر مقاومت تحمیل کرد و ضایعه بزرگی برای ملت فلسطین و جهان اسلام و جنایت بزرگی است؛ اما باید بپذیریم که این جنایت نه تنها باعث تضعیف مقاومت نخواهد شد، بلکه عزم و اراده مبارزان را برای مقابله با تجاوزات و اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی بیشتر خواهد کرد.

بنابراین در یک جمع بندی کلی می ­توان گفت: شهادت اسماعیل هنیه در خاک ایران یک جنایت آشکار و نقض تمامی قوانین بین‌المللی است. جمهوری اسلامی ایران هرگز این جنایت را بدون پاسخ نخواهد گذاشت و جامعه بین‌المللی نیز باید با محکوم کردن این اقدام و اعمال فشار به رژیم صهیونیستی، مانع از تکرار چنین جنایاتی شود. حمایت ایران از مقاومت و مقابله با ظلم و اشغالگری، همواره ادامه خواهد داشت و این حادثه نیز نمی‌تواند عزم و اراده مقاومت را تضعیف کند.

ترور اسماعیل هنیه
ترور اسماعیل هنیه عزم و اراده مقاومت را قویتر خواهد کرد

جاوید یوسفی

لینک کوتاه:​ https://tahlilroz.com/?p=6412

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *