جستجو
Close this search box.

زنان افغان: با ما صحبت کنید نه در مورد ما!

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

۲۱ نهاد جامعه مدنی و زنان افغانستان در واکنش به برگزاری نشست دوحه گفته‌اند تا زمانی که طالبان حقوق زنان را نادیده بگیرند، سازمان ملل و کشورها نباید آنها را به رسمیت بشناسند. آنها در نامه‌ای به رهبران جهان تحت عنوان «با من صحبت کن، نه در مورد من» گفته‌اند که طالبان با محروم کردن زنان و دختران از حقوق اساسی بشری آن‌ها، به تنها رژیمی در جهان تبدیل شده است که حقوق اولیه زنان همچون تحصیل و کار را نادیده می گیرد.

در نامه آمده است: «ما از سازمان ملل می‌خواهیم که فوراً تمام برنامه‌های خود را لغو کند، حتا اگر گام‌های کوچک در راستای به رسمیت شناختن رژیم نامشروعی که به‌طور سیستماتیک حقوق بشر همه مردم افغانستان را نقض می‌کند و اقداماتش جنایت علیه بشریت است.»

آنان تصریح کرده‌اند که باید همه اقدامات لازم برای محاکمه کردن رهبران طالبان در مورد جنایات جدی علیه مردم افغانستان، به‌ویژه علیه زنان و دختران، اتخاذ شود و این باید شامل همکاری با دیوان کیفری بین‌المللی باشد تا رهبران و مقام‌های طالبان متهم به جنایات تحت قوانین بین‌المللی را به دادگاه بکشاند.

گفتنی است که نشست سازمان ملل متحد با نماینده‌گان ویژه کشورها در امور افغانستان در پشت درهای بسته در دوحه پایتخت قطر، بر سر چگونه‌گی تعامل با طالبان برگزار می‌شود.

گروه خبری تحلیل روز

لینک کوتاه:​ https://tahlilroz.com/?p=2265

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات