جستجو
Close this search box.

تروریسم در خدمت آمریکا و غرب

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

تروریسم در خدمت آمریکا و غرب

تمام تروریستان در جهان با آنکه در شعار، آمریکا و غرب را دشمن و هدف شان معرفی می­ کنند، اما تا اکنون عملیات قابل توجهی علیه آنها انجام نداده اند. از گروه های تروریستی در شاخ آفریقا گرفته تا تمام گروه های تروریستی که در خاورمیانه فعالیت دارند، به جای اینکه آمریکا و غرب را که از دشمنان و اهداف شان معرفی کرده اند هدف قرار دهند، رقیبان و دشمنان آمریکا و غرب را مورد حمله قرار می دهند.

داعش و ده­ها گروه­ تروریستی دیگر نیروی انسانی شان را از طریق تبلیغات مبنی بر «جهاد»، جذب می ­نمایند، اما عملا در مسیر اهداف شان فعالیت نمی­ کنند. وضعیت کاملا روشن و واضح است. سازمان های تروریستی خط مشی شان را «جهاد» و مقابله با «کفر» و غیره اعلام می­ کنند، اما؛ در قبال جنایات فجیع اسرائیل در غزه و یا جنگ­ های بی حدومرزِ آمریکا در کشورهای اسلامی کاری نمی­ کنند.

این وضعیت به طرز دیوانه کننده ­ای پیچیده و مملو از خطرات بالقوه سیستماتیکی علیه منطقه و به ویژه در کلِ جهان اسلام است که متاسفانه تا اکنون از سوی کشورهای منطقه و کل جهان اسلام نادیده گرفته شده اند. به همین دلیل در حال حاضر لازم است تروریسم در خدمت آمریکا و روابط موجود میان تروریسم و آمریکا ـ غرب را دقیق مورد مطالعه قرار دهیم و صدماتی که آمریکا و غرب با سلاح تروریسم بر پیکر جهان اسلام وارد کرده را مرور نمائیم.

  • رابطه ­ی تروریسم با آمریکا و غرب

به تعبیر «تاسیتوس» مورخ رومی، همواره بهترین روز پس از مرگ یک امپراتور بد، روز اول است. علیرغم امیدها به فروپاشی و ختم جنگ سرد بیش از  سه دهه پیش، زمانی که تنش­ها در سطح جهان کاهش یافتند و جهان به دنبال توسعه ­ای اقتصاد و گسترش تکنالوژی جهت تامین زندگی مرفه برای انسان­ها بر آمدند، اما متاسفانه در نهایت هیچ امید یا رهایی وجود نداشت.

زیرا آمریکا و غرب، دست به دست هم دادند و برای سلاخی کردن مسلمانان و ایجاد تهدید بالقوه برای کشورهای که از آنان پیروی نمی­ کردند، یک دشمن بی قاعده و بی قانون به اسم «تروریسم» را به عنوان سلاح ایجاد نمودند و از اواسط دهه ­ی 90 به جان ساکنان خاورمیانه و ملت های مسلمان انداختند.

تروریسم با اجرای پلان­ها و برنامه های آمریکا ـ غرب، بهانه ­ی قانونی برای ائتلاف جهانی به رهبری آمریکا را فراهم نمود، تا به افغانستان حمله و کل کشورهای اسلامی را درگیر سازند.

متاسفانه پروژه ­ی «تروریسم» تحت مدیریت پنتاگون و مدیران سرویس های اطلاعاتی کشورهای غربی، موفقانه عمل کرد. چنانچه افغانستان بیش از دو دهه در اشغال آمریکا در آمد و ویران شد، کشورهای عربی ـ اسلامی به صورت کامل در آشفتگی فرو رفت و سازمان ­های تروریستی که صدها هزار شهروند را در منطقه به خاک و خون کشاندند، تقریبا در تمام کشورهای اسلامی ایجاد شدند و آغاز به فعالیت کردند.

توفیق پروژه تروریسم در منطقه خاورمیانه باعث گردید که آمریکا و غرب سازمان های تروریستی را به عنوان بخش مهمی از اقتصاد سیاسی، به کار گیرند و بسیار زیرکانه منافع سیاسی بعضی از حاکمان کشورهای متحدشان را با پدیده ­ی تروریسم گره زنند، تا آنها همچنان از این پروژه ی آمریکای ـ غربی، حمایت کنند. در چنین شرایطی رهبران بعضی از کشورهای منطقه و حتی کشورهای اسلامی که در خاک آنها تروریسم تربیت و تولید می­ گردد، باید اعتراف کنند که در خدمت آمریکا و غرب، بدون در نظر داشت منافع ملی کشورهای شان عمل می­ کنند.

  • تروریسم در خدمت آمریکا، در جنگ با کشورهای اسلامی و رقیبان آمریکا و غرب

تولید و حمایت تروریسم و انداختن آن­ها به جان رقیبان آمریکا، پروژه ­ی زیرکانه ­ی هست که مدیران پنتاگون و سرویس های اطلاعاتی کشورهای غربی به راه انداخته اند و همانطور که گفته شد، آنها توانسته اند که منافع بسیاری از رهبران کشورهای متحدشان را نیز به پروژه ­ی تروریسم گره بزنند تا حاکمان سیاسی این کشورها بدون قیدوشرط از کثیف ­ترین دستورات و اوامر آمریکائیان و غربیان پیروی کنند.

یکی از رقیبان سرسخت و شکست ناپذیر آمریکا و غرب در منطقه­ ی خاورمیانه، ایران است. زیرا ایران؛ پس از انقلاب 1357 تحت سیاست «حمایت از امت اسلامی»، تمام تلاشش در حوزه ­ی سیاست خارجی دفاع از مسلمانان و به ویژه ملت ­های تحت اشغال آمریکا و غرب بوده است. در طول 4دهه، ایران توانسته است که جلوی بسیاری از برنامه های مخربانه ­ی آمریکا را بگیرند و از جلمه پروژه ­ی تروریسم آمریکا و غرب را در منطقه ­ی عرب با شکست کامل مواجه سازند.

تولید و حمایت تروریسم در کشورهای عربی، پاکستان، افغانستان و غیره، با آنکه این کشورها را درگیر بحران­ های عمیق و لاینحل نموده اند، اما در قبال ایران به دلایل مختلف، این پروژه ناکام مانده است. به همین دلیل دشمنان تاریخی ایران، سعی نمودند که با ایجاد گروه تروریستی از شهروندان ایرانی، دولت این کشور را به چالش بکشاند.

گروهی موسوم به جندالله که در سال 1382 از میان بلوچ­های اهل سنت ایرانی طبق برنامه­ ها و پلان­های آمریکائیان و غربیان ایجاد گردید، در راستای به چالش مواجه ساختن جمهوری اسلامی بود که متاسفانه جندالله و اکنون جیش العدل، صدمات و خساراتِ جانی و مالی به ایران وارد کردند. گروه تروریستی جندالله و سپس جیش ­العدل با آنکه شعار حق طلبی می ­دهد، اما به صورت کامل در خدمت غرب و آمریکا، به صورت مشخص و روشن فعالیت دارد.

باتوجه به وضعیت شکننده­ ی کنونی که تروریسم در خدمت آمریکا به عنوان یک تهدید بالقوه تمام منطقه و کشورهای اسلامی را درگیر ساخته اند و هزینه های سرسام آوری را برای کشورها تحمیل نموده اند، لازم است تا همه­ ی کشورهای منطقه و به ویژه جهان اسلام، متحدانه عمل کنند و سایه­ ی این هیولایی وحشی را از سر ملت ها و کشورهای اسلامی دور سازند.

تروریسم در خدمت آمریکا
تروریسم در خدمت آمریکا، تهدیدی بالقوه برای منطقه

بسم الله ختک

 

 

لینک کوتاه:​ https://tahlilroz.com/?p=4716

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات