جستجو
Close this search box.

آیا در غزه نسل‌کُشی جریان دارد؟

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

نسل کشی در غزه جریان دارد؟

همین اکنون که این سطور را به رشته تحریر در می آورم، نزدیک به 200 روز از تشدید جنایات رژیم اسرائیل در فلسطین اشغالی می‌ گذرد. ایامی که اسرائیل با حمایت تسلیحاتی امریکا از انجام هیچ جنایتی علیه ساکنان غزه دریغ نکرد. تاکنون شمار شهدای ناشی از حملات رژیم صهیونیستی به غزه به بیش از ۳۲ هزار نفر و شمار مجروحان این حملات به بیش از ۷۴ هزار نفر رسیده است.

دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه گزارش‌های شوکه کننده شهروندان فلسطینی در نوار غزه در رابطه با ارتکاب جنایات علیه فلسطینیان از جمله اعدام را مستندسازی کرده است. این مرکز حقوق بشری می گوید: «نیروهای اسرائیلی بسیاری از منازل را در حالی که ساکنان آنها در داخل بودند به آتش کشیده اند و مانع از نزدیک شدن افراد برای خارج کردن ساکنان از این منازل یا خاموش کردن آتش شده اند. ما موارد زیادی از اقدام ارتش اسرائیل در سوزاندن ده‌ها منزل مسکونی در غرب شهر غزه و در حومه مجتمع درمانی شفا را ثبت کرده ایم».

همین طور شبکه الجزیره از جنایت هولناک اشغالگران اسرائیلی در بیمارستان شفا پرده برداشته و گزارش داد که نظامیان صهیونیست بالای چندین زن تجاوز کرده و همین طور مجروحان بیمارستان را با تانک زیر می گیرند.

گزارش گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در فلسطین، نسل‌کشی و کشتاری که اسرائیل در غزه مرتکب شده را مستندسازی کرده و در این گزارش آمده است: دلایل منطقی وجود دارد که بگوییم اسرائیل در موارد بسیاری مرتکب نسل کشی در غزه و کشتار شده است و ماهیت و گستردگی حملات رژیم صهیونیستی به غزه از نیات اسرائیل برای نابودی فلسطینیان پرده برمی‌دارد.

بنابر این کاملا واضح است که رژیم اسرائیل در غزه نسل کشی به راه انداخته و از کشتار خرد تا بزرگ این ملت مظلوم ابایی ندارد. بیش از 14 هزار تن از شهدای فلسطینی که در نتیجه جنایات رژیم اسرائیل شهید شده اند، کودکان بوده اند و حدود 10 هزار تن آنها زنان. آیا این مصداق بارز نسل کشی در غزه نیست؟

رژیم اشغالگر سالها با مظلوم نمایی، خود را شیرین دل غربی ها کرده بود و می گفت که هیتلر 6 میلیون یهودی را زنده زنده سوزانده و حالا باید سرزمینی داشته باشند، ولی حالا چهره همین اشغالگرِ مظلوم نما، حتا برای غربی ها واضح و آشکار شده که چه نیت شومی را پشت پرده دارد و امریکا از حمایت این رژیم چه چیزی را دنبال می کند. همان ابتدا اگر به یاد داشته باشید، وقتی طوفان الاقصی آغاز شد، رسانه های غربی اشک تمساح ریختند که نیروهای مقاومت فلسطین تروریست هستند و به بی گناهان اسرائیلی حمله کرده و کودکان را سر بریده اند، در حالیکه بعد ها مشخص شد همه شایعه پراکنی بوده است.

حتا یک کودک اسرائیلی در نتیجه حملات مقاومت فلسطین جان خود را از دست نداده بود. اما دیدیم که رژیم اسرائیل با وقاحت و جنایتکاری تمام، کودکان فلسطینی را از دم تیغ گذراند و از هیچ جنایتی دریغ نکرد. پس از نظر غرب تروریست کدام است !

روز دوشنبه 7 حمل، شورای امنیت سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه‌ای را که خواستار آتش‌بس فوری در غزه در طول ماه رمضان، آزادی فوری و بی‌قیدوشرط تمام گروگان‌ها و تضمین دسترسی بشردوستانه می‌شود، تصویب کرد. اقدامی که با واکنش امریکا مواجه شده و مخالفت خود را با آن نشان داد.

همه اینها حکایت از هدف این همه جنایت دارد که امریکا می خواهد از این نسل کشی در غزه تا آخر حمایت کند. امریکا می خواهد با تسخیر سرزمین مقدس فلسطین، ضربه کوبنده ای را به جهان اسلام بزند که تاثیر آن نه تنها روی کشورهای اسلامی، بلکه روی کل منطقه باشد. امریکا می خواهد با استفاده از اسرائیل پایگاه محکمی را ایجاد کند و یکی از راه های که امتحان کرده، نسل کشی مردم مظلوم فلسطین است.

نسل کشی در غزه جریان دارد. امریکا از جنایت های اسرائیل حمایت می کند و تسلیحات نظامی در اختیار این رژیم قرار می دهد. هرچند این دو نتوانسته به اهداف خود دست پیدا کنند، ولی جهان اسلام تا کی می خواهند نظاره گر این وضعیت باشد و تا کی سازمان های به اصطلاح حامی حقوق بشر، جنایت علیه بشر را در فلسطین نادیده می گیرند؟

آیا مگر نمی شود اینچنین نتیجه گرفت که جهان غرب می خواهد با نسل کشی در غزه، کشورهای اسلامی و منطقه را فلج نمایند؟ اگر غیر این می بود، چرا به این نسل کشی، چشم می بندند و صدایی از آنها بلند نمی شود و چرا کشتار کودکان و زنان بی گناه در غزه، نقض حقوق بشر شمرده نمی‌ شود؟

فلسطین منتظر یک بیداری است. بیداری کشورهای اسلامی که در محور این سرزمین مقدس جمع شده و علیه جنایات رژیم اسرائیل و امریکا ایستادگی کنند.

نسل کشی در غزه
نسل کشی در غزه تداوم دارد و فلسطین بدنبال یک بیداری جهانی است

هادی محمدی

لینک کوتاه:​ https://tahlilroz.com/?p=5427

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات