جستجو
Close this search box.

سقوط طیاره مسافربری در افغانستان

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

مقامات محلی ولایت بدخشان در شمال شرقی افغانستان از سقوط طیاره مسافربری در افغانستان خبر دادند.

رسانه‌های افغانستان گزارش دادند که یک فروند طیاره مسافربری که در حال حرکت به سمت مسکو بوده در ولایت بدخشان سقوط کرده است.

ذبیح‌الله امیری، رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ بدخشان از سقوط طیاره مسافربری هند در کوه‌ توپخانه ولسوالی های کران و منجان و زیباک این ولایت خبر داده است.

وی افزود: یک تیم برای تحقیق و بررسی بیشتر این حادثه به منطقه اعزام شده است.

پس از نشر گزارش‌ها از سقوط طیاره مسافربری در افغانستان و در بدخشان، مقام‌های اداره‌ هوانوردی هند اعلام کرده‌اند که این طیاره هندی نیست و همزمان وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان اعلام کرده است که این طیاره یک جت شخصی روسی است.

در خبرنامه‌ این وزارت که در ایکس منتشر شده، آمده است که بر اساس اطلاعات اولیه، یک فروند جت شخصی روسی با شش سرنشین و خدمه که از هند به مقصد تاشکند در حال پرواز بود بر فراز بدخشان از مسیر خود خارج و سقوط کرده است.

وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان گفته است که مسیر طیاره مذکور در حریم هوایی افغانستان برنامه‌ریزی نشده بود و احتمالا به‌دلیل مشکلات فنی از مسیر خود منحرف شده است.

رویترز نیز به نقل از مقام‌های هوانوردی روسیه گزارش داده است که یک هواپیمای ثبت‌شده در روسیه با شش سرنشین شب گذشته از صفحه‌ رادار بر فراز افغانستان ناپدید شده، این طیاره یک پرواز چارتر بوده که از هند، از طریق ازبکستان به مسکو در حال پرواز بوده است.

 

لینک کوتاه:​ https://tahlilroz.com/?p=4701

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات