جستجو
Close this search box.

نقش آمریکا و اسرائیل در حمله­ تروریستی کرمان ـ ایران؛ نزاع بر سر جان غیر نظامیان

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

نقش آمریکا و اسرائیل در حمله­ تروریستی کرمان ـ ایران؛ نزاع بر سر جان غیر نظامیان

چهارشنبه چهاردهم جدی، تروریستان مورد حمایت آمریکا ـ اسرائیل، مراسم چهارمین سالروز شهادت قاسم سلیمانی را در ولایت کرمان ایران، هدف قرار داد که در نتیجه منجر به شهادت و زخمی شدن ده­ها نفر غیر نظامی گردیدند که 14 نفر آنها نیز هموطنان افغانستانی مان بودند. مردم افغانستان با این­گونه حوادث آشناست و شاید افغان­ها تنها کسانی اند که عمق فاجعه را آنگونه که رخ داده اند، درک می کنند و غم و اندوهِ سنگینی را که قربانیان و بازماندگان شهدا متحمل می شوند را می فهمند.

به دلیل اینکه افغان­ها عمق فاجعه­ ی کرمان را درک کرده و می ­فهمند، در شبکه های اجتماعی هرکس به سهم و نوبه ­ی خود به ایرانیان و بازماندگان قربانیان تسلیت گفته اند و به طورِ غم انگیزی غم شریکی نموده اند و همدردی شان را با قربانیان اعلام کرده اند. اما متاسفانه طالبان به دلایل نامعلوم به عنوان حاکمان کنونی افغانستان، بر خلاف انتظارات، اولا که خیلی دیر به فاجعه ­ی کرمان واکنش نشان داد و ثانیا در بیانیه­ شان، هم­دردی عمیق افغان­ها را بازتاب ندادند.

به هر حال فاجعه­ ی سنگین و غمگینی در کرمان اتفاق افتاد و قربانیانی بی شماری بر جای گذاشت. یک روز پس از این واقعه تروریستی، گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و تحقیقات نشان داد که یکی از تروریست ها تبعه تاجیکستان بوده است. با آنکه واشنگتن، دست داشتن آمریکا و اسرائیل را در این فاجعه رد کرده است، اما پرسش اساسی اینست که چه کسی بر سر گرفتن جان غیر نظامیان سالهاست که مسابقه گذاشته اند و کل خاورمیانه را برای سلاخی کردن غیر نظامیان، به آتش کشیده اند؟

  • نقش آمریکا و اسرائیل در حمایت از تروریسم

در شرایط کنونی برای همگان ثابت شده است که پدیده­ ی تروریسم توسط آمریکا و متحدان این کشور تولید و تقویت می ­شوند. اسناد و مدارک و شواهد در این رابطه به قدری کافی موجود است. بنابر این علی الرغم اینکه سخنگوی کاخ سفید تاکید کرده است که در حمله­ تروریستی کرمان، آمریکا و اسرائیل نقش نداشته و ندارد، اما هیچ کسی باور نکرده و نمی­ کنند. زیرا تروریسم از آوان پیدایشش تا اکنون در خدمت آمریکا و منافع و اهداف این کشور عمل کرده و می­ کنند.

از طرف دیگر عملیات های تروریستی که اسرائیل طی هفته­ های اخیر در منطقه به راه انداخته است، نیز به خوبی نشان می­ دهد که رژیم کودک کش از نفس افتاده و از طریق انفجار و انتحار در تلاش اند تا شاید مفری و مخرجی برای بازیابی توانش به دست آورند. به همین دلیل آمریکا و اسرائیل پیوسته از تروریستان حمایت کرده و آنان را تسلیح و تجهیز می ­نمایند.

حمله­ تروریستی کرمان
امریکا و اسرائیل حامیان اصلی تروریسم هستند. حمله­ تروریستی کرمان به دستور امریکا و اسرائیل توسط داعش انجام شد
  • حمله­ تروریستی کرمان: آمریکا و نزاع بر سر جان غیر نظامیان

آمریکا با ورود به خاورمیانه و تولید و تقویت تروریسم، موفق گردید که از عراق، لیبی، سوریه و یمن گرفته تا کل کشورهای ساحل و افغانستان را ویران و کلنگی نماید. طرح کلنگی کردن خاورمیانه، فقط از طریق تولید و تقویت تروریسم، امکان پذیر بود. به همین دلیل آمریکا با اهداف کاملا تاریک از طریق تروریسم موفق گردید تا منطقه را با چالش­ های عمیق امنیتی مواجه سازد.

آمریکا با حمایت مالی و لجیستیکی از تروریسم از سال 2001 تا اکنون، یک مسابقه ­ی غیرقانونی، غیراخلاقی، بی‌رحمانه و بسیار نامتناسب را جهت گرفتن جان غیر نظامیان در خاورمیانه به راه انداخته است. از صدها هزار کشته شدگان افغان گرفته تا صدها هزار کشته در عراق، سوریه و دیگر مناطق، همگی گوشت دمِ توپ در جهت اهداف آمریکا قربانی شده اند.

همانطور که مشاهده می­ گردد، آمریکا پس از اینکه افغانستان و تمام کشورهای ساحل را آوار کرده اند و غیر نظامیان را به خاک و خون کشیده اند، اکنون سگ هارش (اسرائیل) را در منطقه رها کرده است تا هرچه بیشتر تلفات انسانی به با آورند و به ویژه کودکان و زنان را را در فلسطین جلوی چشم جهانیان سلاخی کنند تا وجدان انسانیت را بیش از همیشه بیازارد.

حمله­ تروریستی کرمان نیز از جمله عملیات­های است که توسط سگ هار آمریکا برپایه ­ی دستور رهبران پنتاگون به منظور ایجاد رعب و وحشت و به هدفی آزردن وجدان بشریت، انجام شده است. امتناع آمریکا از پذیرش نقش شان در حمله­ تروریستی کرمان، قبل از اینکه آنها را تبره کند، برهان قانع کننده­ ی است مبنبی بر نقش تعیین کننده ­ی آمریکا و اسرائیل در این فاجعه.

زیرا اگر آن­ها نقشی نداشته و ندارند، چرا با این وار خطایی در پی تبرئه شان بر آمده اند. چرا دیگر کشورهای جهان، سعی در تبرئه شان ندارند. از طرف دیگر حمله­ تروریستی کرمان در چارچوب عملیات تروریستی اسرائیل در هفته های اخیر در سوریه و لبنان، کاملا واضح و روشن است.

بنابراین با توجه به این­که آمریکا در گرفتن جان غیر نظامیان مسابقه گذاشته اند و هریک از گروه های تروریستی را به این مسابقه دعوت نموده و شریک ساخته اند و پروژه کلنگی کردن خاورمیانه را سعی دارد همچنان تداوم ببخشد، لازم است که کل کشورهای منطقه و به ویژه کشورهای اسلامی متحدانه علیه این اقدام غیر قانونی و غیر اخلاقی آمریکا عمل کنند. سگ هار (اسرائیل) آمریکا را قلاده بزند و پای آمریکا را از منطقه قطع کند تا دیگر حیات هیچ انسانی تلف نشود.

 

بسم الله ختک

لینک کوتاه:​ https://tahlilroz.com/?p=4410

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات