جستجو
Close this search box.

بیروبارکِ تروریستان در پاکستان

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

بیروبارکِ تروریستان در پاکستان

مظلوم‌نمایی اخیر اسلام‌آباد مبنی بر اینکه حملات تروریستی در خاک این کشور از افغانستان سازماندهی می‌شوند و تروریستان در این کشور حضور دارند، دقیقاً شبیه مظلوم‌نمایی صهیونیست‌ها است که در ابتدای تشکیل دولت نامشروع خود در سرزمین فلسطین انجام داده و مرتب هلوکاست را پیش می‌کشیدند. با این تفاوت که آنزمان برخی از چهره‌های غربی، آن مظلوم‌نمایی را باور کرده بودند، ولی این مظلوم‌نمایی ایوان‌صدر (ریاست جمهوری پاکستان) نتیجه‌ای برایش نداشته و چهره حقیقی این کشور برای همگان آشکار است.

  • چرایی بیروبارکِ تروریستان در پاکستان

صدها اسناد و مدارک وجود دارد که دولت پاکستان سال‌هاست از تروریسم حمایت کرده و از آن برعلیه افغانستان و دیگر کشورهای منطقه استفاده می‌نماید. البته این سیاست، منحصر به خودش نه، بلکه ریشه امریکایی نیز دارد و اسلام‌آبادی که متکی به کاخ‌سفید است و غرق در قرضداری، به‌دستور کاخ‌سفیدی‌ها، تروریستان را پرورش می‌دهد که جدیدترین نسخه آن گروه تروریستی داعش است. باری رسانه‌های پاکستانی ادعا کرد که شهاب المهاجر، رهبر شاخه خراسان داعش کشته شده، ولی چندی قبل رویترز گزارش داد که ثناءالله غفاری در بلوچستان پاکستان حضور دارد و داعش را به‌یکی از خونخوار‌ترین گروه‌های تروریستی تبدیل نموده است.

اگر غیر از این می‌بود و پاکستان از داعش حمایت نمی‌کند، چرا این تروریستان در خاک این کشور حضور فعال دارند؟ چرا وقتی تروریستان داعشی در ایران و روسیه حملات تروریستی انجام دادند، یکی از ریشه‌های سازماندهی آن پاکستان بود؟ چرا مقر تروریستانِ تحت نام جیش‌العدل در خاک پاکستان است؟ چرا دولت این کشور هیچ اقدامی برای نابودی این تروریستان انجام نمی‌دهند؟ و صدها چرای دیگر که باید در این زمینه پرسید. ولی حقیقت همین است که امریکا بانی و اسلام‌آباد حامی تروریسم در منطقه هستند و حملات اخیر تروریستان در افغانستان، ایران و روسیه هدف و مرام دو کشور را به وضاحت نشان داد.

در حقیقت بیروبارک تروریستان در پاکستان، از بهر هدف قرار دادن رقبای امریکا در منطقه است و کاخ‌سفید می‌خواهد با استفاده از خاک پاکستان، رقبای خود را تحت فشار قرار دهد.

تروریستان در پاکستان
حضور تروریستان در پاکستان برای ضربه زدن به رقبای امریکا در منطقه است!
  • دشمنی پاکستان با افغانستان و استفاده از سلاح تروریسم

در دو دهه جمهوریت و پس از حاکم شدن طالبان، یکی از سیاست‌های پاکستان، تامین منافع‌اش از رهگذر حمایت از تروریسم بوده و همیشه تلاش کرده تا با وخیم ساختن شرایط امنیتی افغانستان، منافع خود را جستجو و تامین نماید. خصومت اسلام‌آباد با طالبان از آنجایی شدیدتر می‌شود که در ابتدا سران سیاسی و نظامی این کشور سفرهایی را به‌کابل داشتند و خیال شان این بود که می‌توانند این گروه را در کنترول خود بگیرند، ولی این انتظار سرابی بیش نبود. طالبان در چنگال پاکستان گیر نکردند و با هر دخالت این کشور، سیلی‌های محکمی به‌رویش زدند.

از سوی دیگر، زمانیکه امریکا در طولانی‌ترین و پرهزینه‌ترین جنگ خود در افغانستان شکست خورد و فراری شد، پایگاه نظامی در پاکستان ایجاد کرد و از آن طریق تلاش زیادی کرده تا بر اوضاع این کشور مسلط باشد. سیاست مشترک تروریست‌پروری امریکا و پاکستان و بیروبارک تروریستان در این کشور بر محور منزوی کردن طالبان می‌چرخد تا انتقام خود را بگیرند. هر دو کشور در این زمینه منافع مشترکی دارند و هر دو زخم خورده طالبان هستند.

  • سندی بر حمایت پاکستان از تروریستان

هرچند صدها و هزاران سند و مدرک وجود دارد که نشان می دهند اسلام‌آباد از تروریسم حمایت می‌کند، ولی به سندی که پیرامون درگیری مرزی بین نیروهای طالبان و مرزبانان پاکستانی در کنر رخ داد، نگاهی می‌اندازیم:

«روزنامه هندی سندی‌ گاردین به نقل از منابع خود با اشاره به درگیری چند ماه پیش مرزبانان پاکستانی با طالبان در ولسوالی سرکانوی کنر نگاشت که این درگیری حین تلاش ارتش پاکستان برای عبور دادن اعضای داعش به افغانستان رخ داده است.

احسان‌الله احسان، فرمانده سابق تی‌تی‌پی در گفت‌وگو با سندی گاردین، پاکستان را متهم به تلاش نفوذ با استفاده از داعش در خاک افغانستان کرده و گفته که جنگ‌جویان داعش با عبور از پوسته‌های مرزی پاکستان با طالبان درگیر شده‌اند و دوباره به‌سمت نیروهای پاکستانی فرار کرده‌اند که طالبان برای از بین بردن عناصر داعش، مواضع نیروهای پاکستانی را با سلاح‌های سنگین هدف قرار دادند که در پاسخ به آن، طرف پاکستانی نیز از توپ‌خانه استفاده کرد.

احسان می‌افزاید: جنگ‌جویان داعش در آن‌جا از حمایت کامل ارتش پاکستان برخوردار بودند و از سوی ارتش این کشور مورد حمایت نظامی قرار می‌گرفتند که مورد توجه طالبان قرار گرفت. در همین حال یکی از مقامات طالبان که نامی از وی در این گزارش برده نشده، این موضوع را تایید کرده بود.»

  • خلاصه کلام

اسلام‌آباد اکنون به هم‌دستِ درجه یک امریکا در منطقه تبدیل شده و تروریستان را با حمایت مالی کاخ‌سفید تربیت و پرورش می‌دهد. در اصل این بیروبارک تروریستان برای منزوی کردن طالبان، هدف قرار دادن رقبای امریکا و ناامن‌ساختن کل منطقه است. بناءً کشورهای منطقه نباید در این مورد بی‌تفاوت بنشینند، چرا که با تروریسم شوخی نمی‌شود. طالبان جمع کشورهای منطقه باید اتحادی را علیه تروریسم داعشی شکل داده و همین‌طور از هرگونه تعامل و ارتباط با پاکستان جلوگیری کنند. تحریم پاکستان توسط کشورهای منطقه، گزینه مطمئن برای مهار کردن این کشور است تا سیاست نوکری خود را کنار گذشته و دست از حمایت تروریستان بردارد.

تروریستان در پاکستان
تروریستان در پاکستان با حمایت مالی امریکا پرورش داده می شوند!

الیاس احمدی

لینک کوتاه:​ https://tahlilroz.com/?p=5872

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات