جستجو
Close this search box.

اهداف اسرائیل از قتل عام مردم غزه؛ اخطارها و هشدارها

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

اهداف اسرائیل در جنگ غزه

اسرائیل در سال 1967 موفق گردید که سرزمین ­های اشغالی و بلندی های جولان را اشغال نماید. پس از اشغال، رژیم صهیونیسم با ارایه کمک های مالی و همچنان تخفیف مالیات و ده­ها نوع خدمات دیگر یهودیان را تشویق به شهرک سازی در این مناطق نمود. سیاست تشویق و ترغیب یهودیان به ساخت و ساز در مناطق اشغالی و بلندی های جولان باعث گردید که رژیم صهیونیست موفق به اسکان بیش از سه صد هزار نفر در این  اراضی شود.

تجربه ­ی موفق رژیم صهیونیسم در اسکان یهودیان در سرزمین های اشغالی باعث گردید که سیاست و اهداف اسرائیل را به طور کلی به سمتِ غصب و اشغال و تسخیر سرزمین ­ها و اراضی هرچه بیشتری فلسطینیان سوق دهد. زیرا اسرائیل بزرگترین ذخائیر گازی و منابع طبیعی را از سرزمین های اشغالی استخراج و سالانه بیش از 90میلیارد دالر از این مناطق عائید به دست آورد.

باتوجه به آنچه که گفته شد، لازم است که چشم انداز اهداف شوم اسرائیل در خشونت­ های بی حد و حصری که اکنون مرتکب شده و می شوند مورد تحلیل و تبیین قرار گیرد و اخطارها و هشدارهای نهفته در این فاجعه به طرف های ذینفع روشن گردد.

اهداف اسرائیل در جنگ غزه
اسرائیل از سال 1976 اشغالگری را آغاز کرد
  • نیات و اهداف اسرائیل در جنگ غزه

یکی از بدیهیات اولیه که مورد پذیرش همه است، اینست که رژیم صهیونیسم در طول بیش از هفت دهه، چنان جنایت­ ها و شرارت های قبیح و گسترده را مرتکب شده اند که الفبای خود را تشکیل می­ دهد و جامعه جهانی نیز به این مسئله واقف اند. اسرائیل به سادگی مانند یک عقرب در مثال قورباغه و عقرب رفتار می کند: نیش‌زدن طبیعت اوست. جنایت نیز در طبیعت اسرائیل است.

هیچ توضیح رضایت بخشی برای این واقعیت وجود ندارد که اسرائیل در طول تاریخ کوتاه خویش چنین رفتارهای خشونت آمیز و جنایتکارانه داشته است. اما دولت های غرب و آمریکا پیوسته از جنایت های اسرائیل چشم پوشی و از این رژیم کودک کش حمایت کرده اند.

حمایت های پیوسته و غیر انسانی آمریکا و غرب باعث گردیده است که سیاست و اهداف اسرائیل همیشه بر مدار قتل، غارت، چور، چپاول و جنایت علیه بشریت تداوم یابد. به همین دلیل غزه و اطراف آن نیز در جنگ کنونی با خطری جدی اشغال از سوی رژیم صهیونیسم مواجه اند.

اهداف اساسی رژیم صهیونیسم در جنگ کنونی روشن است، آنها با قتل عام و فراری دادن کامل مسلمانان غزه در پی اشغال و چپاول سرزمین و دارایی­ های آنها است. متاسفانه با توجه به آنچه که آمریکا بطور خصوصی با مقامات خونخوار رژیم صهیونیسم مطرح ساخته اند نشان می­ دهند که مقامات کاخ سفید نیز اسرائیل را در این مسیر همراهی و همکاری می­ کند.

کشورهای غربی و اروپا نیز به دلیل اینکه زیر سلطه و نفوذ آمریکاست، پیوسته برنامه های خونین و جنون آمیز کاخ سفید را تائید و حمایت می کنند. این وضعیت اصلا خوب نیست. زیرا هشدارها و پیام ­های خطرناکی از رفتار غیر انسانی و شریر اسرائیل و همچنان حمایت های بی قیدو شرط غرب و آمریکا از آن، به جهان ماحول مخابره می شود که دیر یا زود همه را درگیر خواهد کرد.

اهداف اسرائیل در جنگ غزه
اهداف اسرائیل در جنگ غزه، اشغال و چپاول دارایی های آنهاست و آمریکا هم حامی آن است
  • هشدارهای خطرناک اهداف اسرائیل در جنگ غزه

همانطور که توضیح داده شد، اهداف اسرائیل در جنگ غزه مشخصا به دنبال اشغال و چور و چپاول است. این در حالی است که آمریکا نیز از رژیم صهیونیستی با کشورهای اروپایی و غربی متحدانه حمایت می کنند. با این وجود اما رهبران آمریکا از دیگران می خواهد که در جنگ میان فلسطین و اسرائیل مداخله ننمایند.

همینکه منازل مسکونی و شفاخانه­ ها و مکاتب توسط بمب های آمریکایی ویران می­ گردد و هزاران مزدور آمریکایی در رکاب اسرائیل غیر نظامیان را سلاخی می کنند، یک هشدار فوق العاده خطرناک برای منطقه و به ویژه کشورهای عربی و همجوار اسرائیل است. به هیچ وجه نباید کشورهای عرب از کنار این مسئله به سادگی عبور کنند. چنانچه تا اکنون این کار را کرده اند.

به قول دبیر کل حزب الله لبنان که سقوط غزه و  اشغال آن توسط رژیم صهیونیستی امنیت مرزهای لبنان را با چالش مواجه می ­سازند و ممکن است نه چندان بعد تر اردن، مصر و دیگر کشورهای که در تیر رس اسرائیل قرار دارد، با مشکلات متعدد از سوی رژیم صهیونیسم مواجه گردند. بنابراین همین اکنون وضعیت در مرز هشدارهای فوق العاده خطر ناک قرار دارد و تغافل کشورهای عرب، خطر را به بیخ گوش آنها خواهد رساند.

اهداف اسرائیل در جنگ غزه
هشدار خطرناک برای منطقه در پی اهداف اسرائیل در جنگ غزه

جنایت­ های غیر انسانی که اکنون اسرائیل در قبال مردم فلسطین انجام می دهند، دیر یا زود در قبال جامعه مصر، لبنان و اردن انجام خواهد داد. این هشدارها و اخطارها تحت هیچ شرایطی تعلل پذیر نیستند. با اندک تعلل پای کشورهای لبنان، مصر و اردن به مخاطره کشیده خواهد شد. این در حالی است که عربستان در برنامه عادی سازی با اسرائیل همچنان پایبند است و از آن طرف ترکیه نیز سوخت ارتش اسرائیل را جهت هرچه بیشتری ویرانی غزه فراهم می سازد.

هرچند ممکن است که تسخیر و اشغال غزه توسط ارتش صهیونیسم، با چالش های عمیق مواجه گردد که حتی خود آنها نتواند از این معرکه جان سالم بدر ببرند، اما برنامه ای عادی سازی بن سلمان و دلقک بازی های اردوغان هشدارهای غیر قابل انکار را به جهان عرب تذریق می­ کنند که می ­تواند از اشغال غزه هم خطرناک­تر و اخطار آمیزتر باشد.

زمانی‌ که حامیان اسرائیل، خشونت شهرک نشین‌های اسراییلی و تصرف به زور و غیر قانونی زمین‌های فلسطینیان را حمایت می‌کند، و یا نیروی زیاد تر از حد لازم علیه مردم فلسطین بکار می برد، عربستان و ترکیه بایستی از تمام ظرفیت ­ها جهت جلوگیری از رژیم صهیونیست استفاده نمایند. اما بر عکس اردوغان پیوسته برای ارتش اسرائیل سوخت می ­رساند و عربستان نیز به اعلامیه و بیانیه اکتفا می­ کند.

آن‌چه که همین اکنون ترکیه و عربستان انجام می ­دهند، هولناک است و هیچ توجیهی برای آن وجود ندارد و همچنین آن‌چه که حقیقت دارد این است که اشغالگری و آن‌چه بر سر فلسطینیان در حال رخ دادن است، غیرقابل تحمل است. غرب و آمریکا و حتی ترکیه و عربستان، همگی در خونریزی فعلی در غزه، همدست هستند.

باتوجه به اینکه حیثیت انسانی و شرافت آدمی در جامعه آمریکا و غرب خریدار ندارند و عربستان و ترکیه نیز به دنبال آنها قدم بر می دارند، اکنون برای کشورهای ماحول اسرائیل و فلسطین لازم است که هشدارها و اخطارهای وضعیت کنونی را به صورت واقعی درک کنند و از انفعال و نظاره ­گری در آیند و در قبال جنایت های بی شرمانه اسرائیل اقدام عملی نمایند. زیرا اگر این وضعیت ادامه یابند، با اهداف اسرائیل در جنگ غزه، دیر یا زود دامن همه جوامع به خون فلسطینیان آغشته خواهد شد.

 

حنیفه بارکزی

 

لینک کوتاه:​ https://tahlilroz.com/?p=3989

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات