جستجو
Close this search box.

تامین سوخت اسرائیل: نقش برخی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در قتل عام فلسطینیان توسط اسرائیل

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

تامین سوخت اسرائیل

اسرائیل بیش از 25 روز است که غزه را مرتب بم­باران می­کند و اخیرا به تجاوز زمینی نیز پرداخته است. در طول این مدت هزاران فلسطینی شهید شده اند که شامل کودکان، کهن سالان و زنان می ­باشند.

همانطور که قابل پیش بینی بود، غرب و آمریکا حمایت های بی قیدوشرط شان را از اسرائیل اعلام کرده اند و در این مسیرِ فاجعه­ بار رژیم صهیونیستی را حمایت کرده اند.

اما کشورهای اسلامی که وظیفه­ ی اصلی شان حمایت از مردم مظلوم و مسلمان فلسطین است، به محکومیت اسرائیل اکتفا کرده و از حمایت مستقیم فلسطینیان خودداری و کوتاهی نموده اند.

افزون بر اینکه کشورهای اسلامی در حمایت از مردم فلسطین هیچ اقدامی نکرده اند، بلکه برخی از کشورهای اسلامی که عضوی سازمان همکاری های کشورهای اسلامی نیز استند، مانند گذشته انرژی و سوخت نظام کشتار رژیم صهیونیسم را تامین می ­نمایند و در تامین سوخت اسرائیل کوتاهی نمی کنند!

سازمان همکاری کشورهای اسلامی؛ تنها سازمانی است که در جهان اسلام به منظور حفظ و حراست از صلح و ثبات و همکاری بین کشورهای عضو در سال 1969 ایجاد گردید و اعضای آن شامل 57 کشور از سرتاسر جهان می باشد.

در سال 2019 سازمان همکاری های کشورهای اسلامی در نشستی موسوم به نشست مکه، با حمایت قاطع از فلسطین دایر گردید و  تمام اعضای این سازمان متعهد به دفاع از مردم فلسطین و قدس شدند.

با آنکه تقریبا 4سال از تعهد اعضای سازمان همکاری های اسلامی مبنی بر دفاع از فلسطین می­ گذرد و اکنون اسرائیل بیش از بیست­ و چند روز متوالی است که پیوسته مردم فلسطین را قتل عام می نماید، ولی اعضای این سازمان نه تنها از مردم مظلوم فلسطین حمایت نکرده اند، بلکه کشورهای مانند قزاقستان، آذربایجان و غیره در تهیه سوخت و انرژی ارتش اسرائیل نیز با این رژیم کودک کش همکاری دارند.

در چنین وضعیتی پرسش اصلی اینست که نقش کشورهای اسلامی در قتل عام مردم فلسطین چیست؟ آیا تامین سوخت اسرائیل به معنی مشارکت در جنایات این رژیم کودک کُش است؟ در این نوشته تلاش می گردد که به این پرسش ها پاسخ داده شود.

تامین سوخت اسرائیل
تامین سوخت اسرائیل توسط برخی کشورهای عضو سازمان همکاری اسرائیل
  • تامین سوخت اسرائیل: حجم مبادلات انرژی توسط کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به اسرائیل

جمهوری آذربایجان تحت ریاست الهام علی اف اولین کشوری اسلامی و عضوی سازمان همکاری­ های کشورهای اسلامی است که تامین کننده ­ی اصلی انرژی اسرائیل محسوب می­ گردد.

در سال 1395 حجم مبادلات آذربایجان و اسرائیل به بیش از 5میلیارد تخمین زده شده بود. در کنار آذربایجان، قزاقستان که آن هم یک کشور اسلامی و عضوی سازمان همکاری های کشورهای اسلامی است، از دیگر تامین کننده­ گان مایحتاج اسرائیل به شمار می ­رود.

طبق بر آوردهای موسسه­ ی تحقیقاتی سولشن، آذربایجان و قزاقستان بیشتر از 60 درصد مواد نفتی خام اسرائیل را تامین می­ کنند.

از طرف دیگر مصر که یکی دیگر از کشورهای اسلامی و عضوی سازمان همکاری های کشورهای اسلامی است، عمده ­ترین مشتری گاز اسرائیل به شمار می رود که تقریبا 8% از کل مصرف گاز مصر از اسرائیل وارد این کشور می گردد.

خط لوله EMG بین اسرائیل و مصر سالانه بیش از 5م­ م ­م گاز از اسرائیل به مصر وارد می­ کند. طبق تفاهم نامه ­ی که بین کمیسیون اروپا، اسرائیل و مصر امضاء گردیه است، قرار است طی سال های آینده از خط لوله­ ی Ramat Hovav به Nitzana سالانه بیش از 6میلیارد مترمکعب گاز بیشتر از سرزمین های اشغالی استخراج و به مصر و اروپا صادر شود.

تامین سوخت اسرائیل
جمهوری آذربایجان از مهم ترین کشورهای فعال در تامین سوخت اسرائیل است!

بازار گرم تبادلات و معاملات بین اسرائیل که به صورت غیر انسانی فلسطینیان را قتل عام می ­کند با کشورهای اسلامی و مدعی دفاع از حقوق مردم فلسطین، یک بازی دوگانه را نشان می­ دهد که انزجار هر انسانی را بر می انگیزد.

زیرا هر یک از کشورهای که در اینجا اسم برده شد، در نشست سازمان همکاری های اسلامی در سال 2019 موسوم به نشست مکه، متعهد به دفاع از مردم فلسطین شدند و همچنان در جنگ کنونی که میان فلسطین و اسرائیل جریان دارند، نیز مدعی حمایت از فلسطینیان استند.

اما از طرف دیگر بی ­شرمانه مایحتاج اسرائیل را منظم تامین می­ کنند. این وضعیت به گونه­ ی غیر قابل توصیف انزجار و نفرت هر انسانی را بر می انگیزد و با آنکه رژیم کودک کش صهیونیسم، منفور تمام عالم و آدم است، بدون تردید حامیان این رژیم نیز در طیف منفورترین رژیم­ها و رهبران دنیا قرار خواهد گرفت.

  • نقش برخی کشورهای اسلامی در قتل عام فلسطینیان

تمام رهبران، کشورها و سازمان­ های که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از اسرائیل حمایت می کنند، دست شان به خون کودکان فلسطینی آغشته و آلوده اند.

از آذربایجان و قزاقستان گرفته تا مصر و اردن و از الهام علی اف گرفته تا بایدن و تمام رهبران کشورهای غربی که در تشویق و حمایت رژیم صهیونیسم جهت کشتار هرچه بیشتر کودکان فلسطینی طی روزهای اخیر به اسرائیل آمده اند، در زمره ­ی قاتلان اصلی کودکان و زنان فلسطینی محسوب می ­گردد.

تامین سوخت اسرائیل
کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی نباید عامل اصلی تامین سوخت اسرائیل باشند!

همین اکنون با آنکه ارتش اسرائیل در غزه و اطراف آن، زمین­ ها و املاک فلسطینیان را غصب و خودشان را قتل عام کرده اند و می کنند، با اسرا و به ویژه غیر نظامیان طبق کلیپ ­ها و تصاویری که در شبکه های اجتماعی منتشر گردیده است به گونه­ ی رفتار می کنند که خالی از هر نوع اوصاف انسانیت است.

در چنین وضعیتی با آنکه جهانیان دیگر اعتقادی به انسان بودن ارتش اسرائیل ندارند، بدون تردید کم کم همین اعتقاد نسبت به حامیان رژیم صهیونیسم نیز شکل خواهد گرفت.

در شرایط حال حاضر بسیاری از دولت­ ها تقیه پیشه کرده اند و به دلیل اینکه روابط جهانی در روزگار کنونی در هم تنیده اند، بسیاری از دولت ها یا سکوت کرده اند یا با یک محکومیت روی کاغذ در قبال جنایت های اسرائیل بسنده نموده اند، اما دیده می­ شود که اصل کرامت انسانی وجدان تمام انسان­ها را می ­آزارد و از لندن و شهرهای پایتخت کشورهای اروپایی گرفته تا هند، اندونزی و پاکستان به صورت میلیونی در تقبیح ارتش اسرائیل و در دفاع از مردم فلسطین به خیابان ها بر آمده ­اند.

حجم خشم و خروش میلیون ­ها انسان­های آزاده، از جنایت­ های اسرائیل در قبال مردم فلسطین در سرتاسر دنیا اکنون از تقبیح رژیم صهیونیسم گذشته است و وجدان ­های بیدار حمایت های کثیف و بی قید و شرط حامیان رژیم کودک کش را هدف قرار داده اند.

به همین دلیل احتمال می ­رود دیر یا زود تظاهراتی میلیونی در تقبیح تمام کشورها و رهبرانی که از اسرائیل حمایت می کنند، تشکیل یابد.

 

مسلم اخلاقی

لینک کوتاه:​ https://tahlilroz.com/?p=3937

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات