جستجو
Close this search box.

پروژه ­ی کنلگی کردن خاورمیانه و دو سناریوی خطرناک آمریکا برای آینده­ ی منطقه

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

پروژه ­ی کنلگی کردن خاورمیانه و دو سناریوی خطرناک

مرگ، فقر، مسابقه تسلیحاتی، نابودی حقوق بشر و ویرانی کامل خاورمیانه، نتیجه ­ی حضور بیست ساله­­ ی آمریکاست. به دلیل مداخله ­ی نظامی آمریکا در خاورمیانه، این منطقه اکنون انفجار کرده است و زندگی برای ساکنین خاورمیانه به جهنم تبدیل شده اند. در چنین وضعیتی هیچ کسی راضی به حضور آمریکا در منطقه نیستند. عدم تمایل ملت­ ها به حضور آمریکا در خاورمیانه، برای رهبران کاخ سفید و مدیران پنتاگون کاملا قابل مشاهده اند. به همین دلیل وضعیت کنونی خطرناک شده است.

زیرا آمریکا ـ غرب، در حال انتقام­جوی اند. همانگونه که رهبران کاخ سفید، از مردم افغانستان انتقام گرفت، اینک آنها در تلاش اند تا نمونه­ ی کامل از انتقام ­جویی را در کل خاورمیانه پیاده کنند. بنابراین سازمانهای اطلاعاتی و رهبران آمریکا ـ غرب، سناریوهای مختلفی را برای آینده ­ی خاورمیانه طراحی کرده ­اند که دو سناریو از بدترین سناریوهایی است که اگر به صورت کامل تعمیل گردد، فضا را آشفته­ تر می ­کنند.

  • پروژه­ ی کنلگی کردن خاورمیانه

پروژه ­ی کلنگی کردن خاورمیانه از همان آوایل در دستور کار آمریکا و غرب قرار داشت. چنانچه در حال حاضر تقریبا این پروژه به سر انجام رسیده است. زیرا از کشورهای افغانستان، عراق، سوریه، لیبی و یمن گرفته تا کل کشورهای ساحل، در حال حاضر ویران شده اند و تفرقه و دشمنی ریشه دار در هریک از کشورهای مذکور، توسط مستشاران نظامی و مشاوران امنیتی غربی و آمریکایی در متن جوامع نهادینه گردیده اند.

آمریکا به کمک متحدان غربی اش، پس از ویرانی و نابودی کامل افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن؛ و نابودی تمامی زیرساخت ها و کشته و زخمی و آواره کردن ده ها میلیون انسان بی­گناه در خاورمیانه، براساس نقشه ای که در ابتدای قرن ۲۱ برای خاورمیانه جدید طراحی کرده اند، به دنبال اجرای سناریوهای بسیار خطرناک استند که دو سناریوی ذیل از جمله خطرناک­ترین سناریوهای آنها برای آینده­ ی خاورمیانه به شمار می ­رود.

کنلگی کردن خاورمیانه
پروژه ­ی کنلگی کردن خاورمیانهه همواره در دستور کار امریکا قرار داشته است
  1. سناریوی انتقام و تداوم جنایت

آمریکا و غرب در خاورمیانه و در پیشگاه تمام جوامع منفور شده اند. هیچ ملتی و هیچ کشوری از حضور آمریکا ـ غرب، خاطره­ ی خوش ندارند. به همین دلیل مردمان خاورمیانه از آمریکا و غرب به شدت متنفرند. هرچند دولت ها عاشق آمریکا و غرب باشند و یا استند، اما ملت ها از آنها متنفرند. تنفر ملت ­ها از آمریکا و غرب، آنها را به شدت عصبانی کرده اند و آنها در تلاش اند تا سناریویی را که در افغانستان پیاد کرد، در کل خاورمیانه عملی سازد.

چنانچه آمریکاـ غرب، دو دهه ­ی کامل در افغانستان، مرتکب جنایت­ ها و خشونت­ های بی ­حدوحصر شدند. در طول این مدت آنها پیوسته زیر ساخت ­های افغانستان را ویران کردند. با آنکه شعار بازسازی می­ دادند، ولی حتی یک پل چک در افغانستان نساختند. به همین دلیل مردم افغانستان به شدت از آنها متنفر شدند. تنفر مردم باعث گردید که آنها جنایت­ ها و خیانت ­های شان را تشدید سازند و سرانجام با نابودی کامل تمام ارزش­ها و دست آوردهای افغان­ها، از این مردم انتقام بگیرند.

با توجه به نمونه ­ی افغانستان، اینک دیده می ­شود که آمریکا و غرب، جنایت­ ها و شرارت ­های شان را در منطقه نیز افزایش داده است و دست به جنایت­ های می ­برند که از تخیل انسانی خارج اند. از همین ­رو احتمال می رود که پس از این، سناریوی انتقام جویی خشن و غیر انسانی در فرایند خشونت کنونی در انتظار مردمان خاورمیانه باشند.

  1. سناریوی تشدید خشونت و تداوم به هدر دادن فرصت ­ها

تا قبل از ورود آمریکا به خاورمیانه، جنگ ­های جهانی (اول و دوم)، به عنوان بزرگترین فجایع تاریخ بشریت، مثال زدنی بودند، اما پس از حضور آمریکا به خاورمیانه به منظور کلنگی کردن و نابود ساختن این منطقه، اینک فجایعی را که رهبران کاخ سفید با مشارکت غرب در خاورمیانه مرتکب شده اند، مثالی از بزرگترین و فجیع ­ترین جنایات تاریخ بشریت خواهند بود.

نباید فراموش کرد که آمریکا و غرب قبل از ورود به خاورمیانه در مجموع، چشم انداز اغوا کننده‌ای را ترسیم می نمودند که نوید موفقیت بی وقفه‌ای را می‌دادند. دموکراتیزه کردن حکومت ­ها، نهادینه کردن دموکراسی، تامین حقوق بشر و حقوق زنان، ریشه کن کردن تروریسم، و در رابطه به افغانستان آنها وعده داده بود که این کشور را بازسازی می کنند.

همانگونه که مشاهده می­ گردد، دخالت نظامی و نفوذ خائینانه ­ی آمریکا و غرب، در هیچ یکی از کشورهای خاورمیانه حتی در مسیر وعده ­ها و نویدهای آنها پیش نرفته اند. بلکه آنها کل خاورمیانه را به آتش کشیده است و میلیون­ها انسان را آواره و بی پناه ساخته اند. ضمن اینکه آمار کشته ­ها و زخمی ­های انسان­ های بی­ گناه نیز از تصور انسانی خارج شده اند.

سوختن خاورمیانه نه تنها تمام بنیان­ ها و زیرساخت ­های منطقه را نابود می ­کند، بلکه فرصت ­های عظیمی را نیز به هدر می ­دهند. از این رو سناریویی خطرناک انتقام جویی و راه اندازی جنگ های بزرگ و کوچک که بتواند هم زمان با افزایش خشونت ها، تسلط آمریکا و غرب را نیز در بحبوحه­ ی جنگ و در میان دود و آتش حفظ کنند، در دستور کار آنها قرار دارند.

متاسفانه این سناریویی خطرناک را آمریکا و غرب در قبال افغانستان نیز انجام داده اند و چنانچه ضمن اینکه هزاران افغان­ را شهید و میلیون­ها انسان را زخمی، آواره و بی پناه ساخته اند، همچنان در پی ناامن ساختن این کشور اند و نفوذ شریرانه ­ی شان در امور افغانستان حفظ کرده اند. بنابراین دولت ـ ملت­ های خاورمیانه بایستی در هر حال از سرنوشت افغانستان نگون بخت درس عبرت بگیرند و با مهار نفوذ و حضور آمریکا در خاورمیانه، آینده­ ی منطقه و سرنوشت نسل­ های بعدی شان را نجات بدهند.

کنلگی کردن خاورمیانه
پروژه ­ی کنلگی کردن خاورمیانه با تشدید خشونت ها از اهداف اصلی امریکا و غرب است!

عایشه ببرک خیل

 

لینک کوتاه:​ https://tahlilroz.com/?p=4917

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات