جستجو
Close this search box.
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

سلسله جنایت­ ها و ترورهای پیاپی رژیم اسرائیل، دولت ها و جوامع مختلف را جان به لب رسانده اند و وجدان بشریت را مادام عذاب می­ دهند. در این میان ترور و شهادت شهید اسماعیل هنیه توسط رژیم کودک کش اسرائیل، انزجار و تنفر جهانیان را نسبته به این رژیم تشدید نموده اند و جامعه­ ی جهانی و به ویژه جهان اسلام را به شدت تکان داده و شوکه نموده اند که پیامدهای ویرانگری برای رژیم صهیونیسم در پی دارد.

به همین دلیل در این نوشته تلاش می گردد تا به قرائن و شواهدی که نشان دهنده­ای سقوط و فروپاشی رژیم صهیونیسم است، پرداخته شود.

  • شوکِ شهادت اسماعیل هنیه به جهان اسلام و مردم افغانستان

دکتر اسماعیل هنیه، یکی از رهبران ارشد محور مقاومت و رئیس دفتر سیاسی حماس، بامداد چهارشنبه (دهم اسد سال جاری) توسط رژیم صهیونیسم ترور گردید و در تهران ـ ایران، به شهادت رسید. شهید اسماعیل هنیه که در سال 1962 در اردوگاه مخیم الشاطی در نوار غزه به دنیا آمد، با گذراندن تحصیلات عالی در دانشگاه اسلامی غزه و سپس از سال 2006 به اینطرف در پُست­ها و مقام­ های مختلف در ساختار محور مقاومت، بسیار خوش درخشید و با صبر و استقامت و با قربانی دادن ­های بی شمار برای آزادی فلسطین و قدس شریف خدمات شایسته نمود.

ترور شهید هنیه برای تمام مسلمانان و به ویژه برای مردم افغانستان که پیوند دینی و برادری با ملت فلسطین دارند، بسیار سنگین و شوک آور بود و از مقام­ های دولتی در کابل گرفته تا فعالین شبکه های اجتماعی و عموم افغان­ها ابراز و اظهار تاسف کرده اند و به نحوی در این ضایعه ­ای بزرگ و اسف انگیز اعلام غم شریکی نموده اند.

چنانچه امارت اسلامی افغانستان (طالبان)، طی بیانیه­ ی رسمی و صریح از تمام جهان اسلام خواسته است که برای مقابله و جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیسم، متحدانه اقدام کنند و نگذارندکه بیش از این رژیم ترور و خرابکار اسرائیل به ناامنی منطقه دامن بزند.

  • سابقه اسرائیل در ترور

از سال 1948 که اسرائیل با نیرنگ و توطئه، تجاوز و تطاول، اشغالگری و غصب سرزمین­های فلسطینیان به عنوان یک کشور ظهور کرد، ترور و خرابکاری نیز در صحنه­ ی جهانی ظاهر گشت. استراتژی ترور و نابودی و خرابی فقط مختص رژیم صهیونیسم است. اسرائیل تروریستی ترین رژیم دنیا و موساد تروریستی ترین سازمان مخوف دنیا است.

ترور برای مدت طولانی است که ابزاری حیاتی در زرادخانه اسراییل بوده است. درست زمانی که اسراییل در سال ۱۹۴۸ به عنوان یک کشور در حال ظهور بود، «فولکه برنادوت» مذاکره کننده سازمان ملل توسط اعضای باند «لیهی» ترور شد. این باند (تروریستی) از جمله شامل مردی بود که بعدها نخست وزیر اسراییل شد. «اسحاق شامیر». (برنادوت جایگزین هایی را برای طرح تقسیم سازمان ملل متحد تبلیغ می کرد که باند ترور لیهی می ترسید مورد توجه جامعه جهانی قرار گیرد).

شامیر همچنین در عملیات «داموکلس» که کماندوی سابق نازی، «اتو اسکورزینی» را برای کشتن کروگ استخدام کرده بود و آلمانی‌های زیادی را که مشتاق ادامه جنگ هیتلر علیه یهودیان بودند، هدف قرار داده بود، شرکت داشت. روایت دیگری می گوید که شامیر سوار بر یک جت خصوصی، دانشمندان نازی بیشتری را از آلمان دور می کند، ظاهرا به مقصد مصر و در روایت چنین آمده که او در میانه های راه درب جت را در ارتفاع چند هزار پایی باز می کند و به دانشمندان اعلام می کند که به مقصد رسیده اند.

اسراییلی‌ها در این عملیات‌های مخفی (تروریستی) ماهر استند، اگرچه قاتلان موساد زمانی یک موتروان بس مسافربری بی‌گناه مراکشی را کشتند و او را با یک رهبر تروریست بدنام اشتباه گرفتند. ولی در مهارت­ های آنها در ترور و خرابکاری و ویراینی جای سوال نیست.

اسرائیل تا سال ۲۰۱۹ دستکم ۱۸۰۰ ترور در کشورهای مختلف انجام داده است. اسرائیل در غزه ـ فلسطین در 9 ماه گذشته بیش از 44 هزار انسان را قتل عام، صدها هزار نفر را زخمی، میلیونها انسان را آواره و بیش از 85درصد از زیر ساخت های شهرها را ویران کرده است. بی حیا تر از اسرائیلی ها در دنیا پیدا نمی شود.

  • اهداف اسرائیل از ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران

اولا که ترور تنها استراتژی رژیم اسرائیل است و رژیم صهیونیسم فقط با خرابکاری، ترور، شیطنت و شرارت و همچنان با جنایات هولناک ادامه می­ دهد. ثانیا ایران بعد از انقلاب اسلامی 1357، یکی از حامیان و همکارانی متعهد و پایبندِ مردم فلسطین و محور مقاومت است که به همین دلیل دشمنی سر سخت و غیر قابل سازش با صهیونیسم دارد.

ثالثا طوفان الاقصی و سپس عملیات الوعده الصادق و انزوای جهانی اسرائیل، دمار از روزگار رژیم صهیونیسم در آورده و فراتر از اسرائیل لزره­ ی اساسی به تن آمریکا نیز افتاده و آنها به به همین خاطر به هر وسیله ­ی جهت نجات یافتن دست اندازی می­ کنند. رابعا؛ در همین راستا جنایات بی شمار اسرائیل، نه تنها صهیونیست­ ها و حتی تمام مردم اسرائیل را در پیشگاه جهانیان منفهور ساخته اند، بلکه حامیان غربی و به ویژه رهبران آمریکا را نیز زشت و قبیح ساخته اند.

چنانچه حتی رهبران و سیاست مداران آمریکایی که در خیابان ها و سرک های آمریکا که دیده می شوند و قدم می گذارند، از هر طرف فحش و دشنام و نسل کش و حامی قاتل و غاصب، نثار شان می­ شود. این وضعیت باعث گردیده است که نه تنها رهبران صهیونیسم بلکه رهبران و سیاستمداران آمریکایی نیز به خشونت و دهشت بیشتر دست ببرند و تلاش نمایند تا جنگ را در منطقه افزایش دهند و کل منطقه را درگیر نزاع نمایند.

شهید اسماعیل هنیه
ترور و شهادت شهید اسماعیل هنیه اسرائیل را به نابودی نزدیک تر کرد
  • شواهد و دلایل فروپاشی اسرائیل

جنایات بی حد و حصر رژیم صهیونیسم در غزه ـ فلسطین، سلسله ترورها و به ویژه ترور شهید اسماعیل هنیه به این واقعیت اشاره دارد که اسرائیل شروع به ایجاد هرج و مرج کرده است تا راه فراری بیابد. در دنیای فوتبال، این رویکرد را «Yallah, balagan» یا «بیایید به‌هم بریزیم!» می­ نامند. این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که یک تیم متوجه می‌شود که در شرف شکست است و تصمیم می‌گیرد توپ را به دور زمین بازی بفرستد به این امید که هرج و مرج به وجود بیاید که به طور اتفاقی از فاصله دور یک گل به ثمر برساند.

جنایات و جنگ سادیستی اسرائیل علیه غزه، که اوج نقض قوانین بین الملل و جنایت علیه بشریت است، نه تنها جهان اسلام و مسلمانان را بلکه کل بشریت را از رژیم صهیونیسم متنفر ساخته اند. چنانچه ملت­ها و جوامع مختلف در پایتخت­ ها و بسیاری از شهرهای دنیا، پیوسته خواستار جلوی گیری اسرائیل است که این خود به معنی ذلیل و حقارت تاریخی اسرائیل می باشد.

جنایات، نسل کشی و ویرانی­ های غزه پایه‌های ۵۰ سال جنگ دیگر را پی ریزی کرده است. نسل‌های فلسطینی، اعراب و مسلمانان هرگز توحشی را که امروز اسرائیل با آن در حال برچیدن منطقه است فراموش نخواهند کرد. غزه که خود یک اردوگاه بزرگ پناهجویان است، اکنون به سرزمین مقدس تبدیل شده است که این نشان می دهد که اسرائیل هرگز از عقوبت جنایات هایش جان سالم به در نمی برد.

افزون بر موارد بالا و ده­ها دلایل وشواهد دیگر، اکنون که اسرائیل پا را از گلیم فراتر نهاده و اقدام به ترور و شهادت شهید اسماعیل هنیه نموده است، از افغانستان و ایران گرفته تا تمام کشورهای اسلامی و عربی را به این واقعیت متوجه ساخته اند که اسرائیل باید از میان بر داشته شود و یا دست کم تحت فشار قابل توجه قرار گیرد که هر نوع ابراز وجود را از دست بدهد.

در نتیجه می ­توان گفت که اسرائیل به دنبال سلسله جنایات بی شمارش، با ترور شهید اسماعیل هنیه، آن هم در خاک جمهوری اسلامی ایران که چند ماه قبل قدرتش را به رخ جهان کشید، مرگ پیش ساخته ای را برای خودش رقم زده است.

عایشه ببرک خیل

لینک کوتاه:​ https://tahlilroz.com/?p=6383

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *