جستجو
Close this search box.

از تحریم اسرائیل تا نابودی اسرائیل

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

از تحریم اسرائیل تا نابودی اسرائیل

وقتی به بازارها و دوکان‌ها سری بزنیم، پر است از محصولات و تولیدات شرکت‌هایی وابسته به رژیم صهیونیستی اسرائیل که خرید آن سال‌هاست برای ما عادی بوده. خوردیم، نوشیدیم، پوشیدیم، در موبایل و کمپیوترها نصب کردیم و به هر نوعی از آن استفاده نمودیم. البته این یک امر معمول بود، چون نمی‌دانستیم این محصولات را کدام شرکت‌ها تولید می‌کند و چه دست‌های در پشت آن قرار دارد و پولی که ما بابت آنها پرداخت می‌کنیم در کدام راه‌ها مصرف می‌شود.

  • تحریم اسرائیل در افغانستان

پس از هفتم اکتوبر سال گذشته، که حملات رژیم صهیونیستی به غزه شدت گرفت، ملت‌ها از سراسر جهان اعم از مسلمان و مسیحی و دین‌دار و لائیک کارزار تحریم محصولات و شرکت‌های وابسته به اسرائیل را آغاز کردند که تاکنون موفقیت چشم‌گیری داشته و بسیاری از این شرکت‌ها در آستانه سقوط و ورشکست شدن هستند. در کشور ما افغانستان، هرچند فعالیت زیادی در این زمینه شده و در بعضی از نقاط تحریم‌هایی نیز علیه محصولات اسرائیلی وضع گردیده، ولی آنطوری که باید جا می‌افتاد، نیفتاده و مردم آگاهی کمتری نسبت به محصولات رژیم خون‌آشام دارند.

فلسطینِ مقدس 76 سال است که درد می‌کشد و غمِ بزرگی به‌سینه دارد، همان درد و غمی که ما افغان‌ها در طول دو دهه حضور امریکا کشیدیم و دردهایی را که نصیب ما کرد. جنایات رژیم در غزه و اینک در رفح، قلب هر بشری را آزار می‌دهد، چرا که قتل‌عام فلسطینی‌ها توسط اسرائیل، نه قتل‌عام مسلمانان، بلکه قتل‌عام و سلاخی بشر است.

  • تحریم اسرائیل در جهان

همان‌طور که یاد شد، امروزه از کابل و بغداد و انقره و تهران گرفته تا قلب امریکا، کارزار تحریم برندها و محصولات اسرائیلی راه‌اندازی شده و ضربه سختی به رژیم اسرائیل وارد شده است. شرکت‌های بزرگ وابسته به رژیم مثل مک‌دونالد و امثالهم در آستانه ورشکست شدن است و ده‌ها نمایندگی این شرکت‌ها خالی از مشتری شده است.

ملت‌های آزاده جهان بر ضرورت تحریم محصولات و برندهای اسرائیلی مثل نوشابه‌های پپسی، کوکاکولا و میراندا، مک دونالد، استارباکس، کی اف سی، چیپس‌های لیز و پرینگلز، نوتلا و شرکت فیلم سازی دیزنی تاکید ورزیدند، زیرا حقیقتاً سود ناشی از خرید این محصولات در نهایت به جیب صهیونیست‌ها رفته و آنها این درآمدها را صرف خرید تسلیحات نظامی برای کشتار و قتل عام مردم فلسطین می‌کنند.

تحریم اسرائیل
تحریم شرکت های حامی اسرائیل برابر است با تحریم اسرائیل و ضربه به اقتصاد این رژیم
  • چرا باید اسرائیل را تحریم کرد؟

جدای از اینکه در طول 76 سال گذشته، چه تعداد فلسطینی در نتیجه جنایات رژیم شهید شده‌اند و یا هم آواره شده و خانه‌های شان به‌آتش کشیده شده و بمباران شده است، از هفتم اکتوبر سال گذشته تاکنون، رژیم اسرائیل هزاران خانه و شفاخانه و مسجد و مکتب را بمباران کرده و بیش از 35 هزار فلسطینی که اکثریت شان کودکان و زنان بودند را قتل‌عام کرده است. این جنایات، ملت‌های جهان را واداشته تا به سهم خود، محصولات و برندهای اسرائیلی را تحریم کرده و تا حد توان جلو بمباران شدن خانه‌های فلسطینی‌ها را بگیرند.

اسرائیل را باید تحریم کرد، چون قاتل بشریت است و هیچ رحم و مروتی ندارد و از کشتار کودکانِ مظلوم سیر نمی‌شود. این رژیم را باید تحریم کرد چون هیچ توجه و پایبندی به اصول، قوانین و مقررات بین‌المللی و حقوق بشری ندارد و در غزه جوی خون جاری ساخته است.

حرف من به تمام هموطنانم خصوصا نسل تحصیل‌یافته همین است که با مشارکت گسترده در کارزار تحریم محصولات و برندهای اسرائیلی، آگاهی دهی کنند، شرکت‌های اسرائیلی را معرفی نموده و این کمپاین را در حد گسترده به گوش مردم برسانند. بازارها و دوکان‌ها باید خالی از محصولات اسرائیلی شود تا از پول ما، صهیونیست‌ها بمب نخرد و بر سر فلسطینی‌ها نریزند.

همه ما ملت‌ها مسئولیت داریم به سهم خود از قتل‌عام مردم فلسطین جلوگیری کرده و علیه جنایات رژیم غاصب ایستادگی نماییم. همانطور که مردم و مقاومت فلسطین بر علیه رژیم اسرائیل ایستادگی کرده و از خاک و قبله خود دفاع می‌کنند، در کنارشان ما نیز با تحریم برندهای وابسته به صهیونیست‌ها، اقتصاد این رژیم را ضربه زده و در نهایت با همبستگی و یکصدایی، فروپاشی این رژیم جعلی را رقم زده و این سایه شوم را از جغرافیای مقدس فلسطین محو کنیم.

تحریم اسرائیل
تحریم اسرائیل نیاز جامعه جهانی در حمایت از فلسطین است

الیاس احمدی

 

لینک کوتاه:​ https://tahlilroz.com/?p=6003

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات