جستجو
Close this search box.

پس‌لرزه‌های ادامه جنگ در غزه؛ بدون آتش بس دایم دامنه جنگ گسترده تر خواهد شد!

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

پس لرزه جنگ غزه

آغاز عملیات طوفان‌الاقصی از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، ضربه کوبنده‌ای بود بر رژیم اسرائیل که در چند دهه اخیر بی‌سابقه و در عین حال برای این رژیم کشنده بود. در پاسخ به این حملات، اسرائیل مستقیما غیرنظامیان از جمله کودکان را هدف قرار داد و دست به جنایت‌های وحشتناکی زد که حالا جهان را خشمگین کرده است. در درگیری اخیر نزدیک به 15 هزار فلسطینی غیرنظامی جان باخته‌اند که حدود 6 هزار تن از آنها کودکان بودند.

به تازگی طرفین جنگ به یک آتش بس 4 روزه به توافق رسیده‌اند، ولی در کنار آن این پرسش پیش می‌آید که اگر این آتش‌بس ادامه نیابد و جنگ ادامه پیدا کند، عواقب آن چه خواهد بود و آیا به یک درگیری بزرگ منطقه‌ای تبدیل خواهد شد؟

پس لرزه جنگ غزه
طوفان الاقصی ضربه محکمی بر پیکره اسرائیل بود
  • پس لرزه جنگ غزه: عواقب ادامه جنگ بحران آفرین است

به تازگی امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در خصوص ادامه جنگ غزه، گفته است که اگر آتش‌بس ادامه پیدا نکند، شرایط منطقه تغییر می‌کند و جنگ گسترش می‌یابد و لبنانی‌ها، سوری‌ها، عراقی‌ها و یمنی‌ها نمی‌توانند کنار بایستند و آنچه در غزه اتفاق می‌افتد را تماشا کنند.

این دقیقا عین واقعیت است که در صورت ادامه درگیری، این جنگ گسترده شده و پس لرزه جنگ غزه دامن منطقه را خواهد گرفت و دلیل آن هم جنایات امریکا و اسرائیل در غزه بوده و است. بدون شک گروه های مقاومت منطقه در صورت تداوم جنگ، سکوت نخواهند کرد و حتا از ابتدای درگیری، حزب الله لبنان  و انصارالله یمن وارد جنگ بودند و ضربات کشنده ای بر نیروهای اسرائیلی و تاسیسات نظامی این رژیم وارد کردند.

طوری که چندی قبل رسانه فایننشال رویو در تحلیلی نوشته بود: اسرائیل اشتباه می‌کرد که فکر میکرد می تواند حماس را به راحتی مهار کند و حتی یک تهاجم محدود به غزه می‌تواند جنگ طولانی و پرهزینه ای را نشان دهد. تاکنون اسرائیل فقط با یک طرف می‌جنگید. باید آگاه بود که این می تواند تغییر کند، یا با افزایش خشونت ها در کرانه باختری و یا اینکه گروههای دیگر فلسطینی تصمیم بگیرند به جنگ بپیوندد که این موضوع عواقب مرگبارتری خواهد داشت.

پس لرزه جنگ غزه
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران: عدم تداوم آتش بس عواقب خطرناکی دارد و جنگ را گسترش خواهد داد!
  • اسرائیل بازنده میدان است

تحلیل‌های زیادی وجود داشته که بازنده جنگ بین فلسطین و اسرائیل، اسرائیل است و امریکا در این جنگ به شدت اشتباه بازی کرد و میکند. حال که توافق آتش بس شده و بنیامین نتانیاهویی که پیش از این میگفت تا نابودی حماس، هیچ آتش بسی وجود نخواهد داشت، ولی حالا آتش‌بس را یک دستاورد میداند، متحمل خسارات هنگفت جانی و مالی شده است.

پیش از این روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشته بود که آتش بس در حال حاضر با کاهش محاصره، بدون تضعیف حماس برای آینده، به عنوان یک شکست برای اسرائیل تلقی می شود و حالا این شکست پیش آمد و اسرائیل عملا در میدان جنگ باخت و این باخت به شدت گران تمام شده است.

در جهت دیگر اگر جنگ ادامه پیدا کند، با توجه به خشم جهانی که نسبت به اسرائیل وجود دارد و جهان علیه این رژیم بسیج شده است، باز هم بازنده اسرائیل است و این سیاست شیطانی، نابودی رژیم را حتمی می‌کند و اسرائیل از پس لرزه جنگ غزه در امان نخواهد ماند!

در این حالت، اسرائیل بدتر از قبل به پرتگاه سقوط نزدیک شده و سیاست ناپخته و جنایتکارانه بنیامین نتانیاهو، این رژیم را از درون و بیرون نابود کرده است. ادامه جنگ بدون شک گروه های مقاومت دیگر را نیز وارد جنگ کرده و ابعاد دیگری پیدا میکند.

رژیم این جنگ را باخته و با وجود حمایت های همه جانبه امریکا از این رژیم، ولی در میدان سیاست و جنگ، بد بازی کرد و در نهایت همانطور که فضای جهانی علیه اسرائیل است و گروه های مقاومت فلسطین هم عزم شان برای جنگیدن بیشتر از قبل شده، نابودی اسرائیل حتمی است.

تداوم جنگ، دامن جنگ را گسترده میکند و این گستردگی قطعا بسیج گروه های مقاومت منطقه، حمایت کشورهای اسلامی و جهانی از فلسطین و مردم غزه را به همراه خواهد داشت.

پس لرزه جنگ غزه
پس لرزه جنگ غزه: اسرائیل جنگ را باخته که تن به آتش بس داده است!

سید مهدی حسینی

لینک کوتاه:​ https://tahlilroz.com/?p=4085

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات