جستجو
Close this search box.

ارتش اسرائیل که شرمی از ارتکاب جنایت جنگی ندارد؛ مسئولیت نهادها و جامعۀ بین المللی چیست؟

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

جنایت جنگی ارتش اسرائیل

در بحبوحه جنگ اسرائیل و فلسطین، شامگاه سه‌شنبه 25میزان سال جاری، رژیم صهیونیسم در یک اقدام کاملا غیر انسانی شفاخانه الاهلی را در شهر غزه بمباران کردند که در نتیجه صدها کشته و هزاران زخمی بر جای گذاشته اند. تا اکنون آمار دقیق از تلفات به دست نیامده است. آنچه که نهادها و مقام های مسئول اعلام کرده اند، گفته شده است که هزاران نفر در این شفاخانه هم جهت تداوی و هم به عنوان یک پناهگاه در آنجا حضور داشته اند. بنابراین تردیدی نیست که آمار قربانیان جنایت جنگی ارتش اسرائیل به هزاران نفر برسد.

بمباران شفاخانه الاهلی و قتل عام غیر نظامیان و بیماران، اقدامی است که توسط آمریکا و غرب مهندسی و حمایت گردیده اند. با آنکه جنایت های ارتش اسرائیل، همیشه غیر قابل تصور و مملو از نفرت و خشونت بوده است، اما فاجعه­ ی شفاخانه ­ی الاهلی در غزه، تمام خطوط اخلاقی و انسانی را زیر پا گذاشته اند.

با آنکه خیلی دیر شده است، اما بازهم لازم است که نهادهای بین المللی و دولت های حامی حقوق بشر، به صورت اضطراری در قبال این­همه وحشت و دهشت اقدام نمایند و نگذارند که بیش از این رژیم اسرائیل به جنایت های وقیحانه شان ادامه دهند. بنابراین باتوجه به اینکه اسرائیل هیچ شرمی از ارتکاب جنایت جنگی ندارد، دولت ها و جامعه بین الملل مسئول اند که در اسرع وقت مقامات خون آشام تل­آیو را لگام بزند.

  • جنایت جنگی ارتش اسرائیل: بی شرمی اسرائیل در ارتکاب جنایت

در طول روزهای گذشته ارتش اسرائیل پیوسته غیر نظامیان را هدف قرار داده اند و از منازل مسکونی و رهایشی گرفته تا تجمعات خبرنگاران را بمباران کرده اند. اسرائیلی‌ها بی شرمانه غیر نظامیان را با مهمات جنگی هدف گرفته اند و حتی نخست وزیر این رژیم کودک کش با بی شرمی به این جنایات شان افتخار کرده و می­کند.

طی روزهای گذشته هزاران غیر نظامی از میان فلسطینیان شهید شده اند و بی شمار افراد زخمی و مصدوم گردیده اند. ارتش اسرائیل مادام مرتکب جنایت جنگی می­شوند. جنایت جنگی ارتش اسرائیل اکنون از روز روشن تر است. اینها اتهام نیستند. بلکه واقعیت است. اما واکنش اسرائیل در قبال این مسائل، به صورت کاملا غیر انسانی و وحشی و بی­شرمانه شانه بالا انداختن است.

ارتش اسرائیل بیش از دو هفته است که بی شرمانه در غزه مشغول جنایت علیه بشریت است. واکنش مقام ­های تل آویو به این جنایتهای وحشتناک، واکنش یک زندانبان به شورش زندانیان است؛ یک تراژدی که گناهش بر گردن زندانیان است. این تفکر اسرائیلی‌ها خطرناک است. زنان و کودکان سلاخی می شوند، شفاخانه و منازل مسکونی بمباران می­گردد، همه اینها جنایت علیه بشریت است.

با این حال رژیم صهیونیسم در سایه ­ی حمایت غرب و آمریکا به این جنایت­ های شان ادامه می ­دهند. آمریکا و غرب در تل‌آویو این ایده را پرورش داده ­اند که اسرائیل می‌تواند از طریق نیروی برتر نظامی‌اش به آرمان‌های ملی فلسطینیان خاتمه دهد. برای اختتام آرمانهای فلسطینیان، هرچه لازم باشند، جنایت کنند و آدم بکشند. پرورش این ایده در اسرائیل توسط غرب و آمریکا پیوسته فجایع مرگ بار خلق می­ کنند و جنایت ­های مافوق تصور انسانی خلق می­ نمایند.

جنایت جنگی ارتش اسرائیل
جنایت جنگی ارتش اسرائیل، جنایت مافوق انسانی
  • مسئولیت جامعه جهانی و نهادهای بین المللی در قبال جنایت جنگی ارتش اسرائیل

ارتش اسرائیل در جواب شکست تحقیر آمیزی اطلاعاتی و نظامی­ای که از حمله حماس متحمل گردید، جنایت های جنگی و جنایت علیه بشریت را که از سالها پیش در غزه آغاز کرده بودند، تشدید نمودند. همانطور که ذکرش رفت ارتش اسرائیل با حملات هوایی طی روزهای گذشته چنان فجایعی خلق کردند که از تصور انسانی خارج اند.

به دلیل مماشات و سکوت جامعه جهانی و نهادهای بین المللی، رژیم صهیونیسم وقیح ­تر گردید و در آخرین مورد اقدام به بمباران شفاخانه­ ی الاهلی کرد که آمار قربانیان این فاجعه واقعا کمر تمام ارزشهای انسانی و اخلاقی را در کل تاریخ بشریت شکسته اند. مسئولیت چوب حراجی که اسرائیل با بمباران به شفاخانه ای الاهلی به ارزشهای انسانی و اخلاقی زده اند، به جامعه­ ی جهانی و نهادهای بین المللی بر می گردد.

فاجعه­ ی مرگ­بار شفاخانه ­ای الاهلی نتیجه­ ی مماشات جامعه جهانی و سکوت نهادهای بین المللی است. اقدامات و جنایت جنگی ارتش اسرائیل حیثیت و آب­روی سازمان ملل و دیگر دولت های حامی حقوق بشر را بر باد داده است. تانک های ارتش اسرائیل با وقاحت علی الرغم جنایت علیه بشریت، بر روی اجساد کودکان جولان می­دهد و کسی جلو دار آنان نیست.

اسرائیل با بمباران شفاخانه­ ی الاهلی تمام کانال ­های صلح آمیز را در قبال این منازعه­ مسدود کرده است. با تقبیح و محکوم کردن بمباران شفاخانه ­ای الاهلی کار به جای نمی­رسد. هر نوع مماشات و سکوت در قبال جنایت جنگی اسرائیل، در حقیقت شرکت در این جنایت است.

تراژدی شفخانه ­ی الاهلی در حال حاضر واکنش فوری و اضطراری جامعه بین الملل و نهادهای حقوق بشری را می طلبد. واکنش ­های خشماگین کشورهای عرب و خواسته های صلح آمیز سازمان های بین المللی از همین اکنون معلوم است که منجر به شکست اند. رژیم صهیونیست پیوسته کودکان را می کشند و دروغ می­گویند.

آمریکا و غرب در حال روایت اخلاقی از این فاجعه است. بنابراین در حال حاضر مسئولیت جامعه جهانی و نهادهای بین المللی است که جلوی این فاجعه را بگیرند و رژیم بی اخلاق و بی شرم صهیونیسم را لگام بزند.

حبیبه احمدی

 

لینک کوتاه:​ https://tahlilroz.com/?p=3782

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات