جستجو
Close this search box.

ائتلاف بزرگترین قدرت های جهان بر علیه یمن؛ هدف حمله آمریکا و انگلیس بر یمن چیست و پیروز میدان کیست؟

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

هدف حمله آمریکا و انگلیس بر یمن چیست

آمریکا، انگلیس و متحدان آن­ها که خودشان را از جمله ابر قدرت­های جهان می دانند، بامداد جمعه 22 جدی، از طریق حملات هوایی، با عدول از تمام خطوط قرمز قانونی، بدون در نظر داشت رای و یا موافقت سازمان ملل متحد به یمن حمله نمودند و طبعا خسارات و صدماتی را به این کشور تحمیل نمودند.

این در حالی است هیچ یکی از کشورهای که بامداد جمعه به یمن حمله نموده اند، از سوی نیروهای یمنی مورد حمله واقع نشده است. بنابراین از منظر حقوق و قوانین بین الملل، حمله آمریکا و انگلیس بر یمن و اقمار آن­ها بر یمن، یک تجاوز آشکار علیه تمامیت ارضی و حاکمیت ملی ملت بزرگ یمن است.

با همه حال قتل عام بیش از 23هزار انسان بی گناه فلسطینی آمریکا و انگلیس را ارضا ننموده اند و آنها اینک پا را فراتر نهاده اند و به صورت غیر قانونی و بر خلاف تمام قواعد و قوانین بین المللی جهت حمایت از رژیم کودک کش صهیونیسم به یمن حمله نموده اند. اکنون پرسش­ های اساسی اینست که اهداف متجاوزان چیست و پیروز این میدان چه کسی خواهد بود؟

  • اهداف آمریکا و انگلیس از حمله بر یمن چیست؟

آمریکا، انگلیس و تمام متحدان غربی و عربی آنها، بیش از سه ماه است که پیوسته در قتل عام ده ­ها هزار فلسطینی حضور دارند. بیش از سه ماه شد که آنها هزاران زن و کودک فلسطینی را به شهادت رسانده اند و صدها هزار انسان بی گناه را زخمی، آواره و بی خانمان نموده اند. اما؛ این همه وحشت و دهشت و آن همه شرارت و رذالت از اعتقاد راسخ فلسطینیان نکاسته اند و آن­ها همچنان کودکان شان را دفن و به مقاومت شان ادامه می دهند.

عملیات طوفان الاقصی و سپس مقاومت جانانه و شجاعانه ­ی فلسطینیان افزون بر اینکه مهر تائید بر حقانیت آن­هاست، از این طرف دمار از روزگار رژیم کودکش اسرائیل و حامیانش در آورده است. آمریکا، انگلیس، اسرائیل و متحدان شان، هرچه بیشتر و شنیع ­تر رذالت می­ کنند و فاجعه خلق می ­کنند، نیروهای مقاومت معتقدتر و مستحکم­تر دفاع می کنند.

دفاع جانانه­ ی ملت فلسطین، امان و آرامش را از رهبران کاخ سفید و تل آویو گرفته تا لندن و اروپا و کشورهای عربی گرفته اند. هرچه آنها بیشتر می­ درند و ویران می­ کنند، فلسطین قاطعانه­ تر عمل می­ کنند و رژیم کودک کش صهیونیسم را هر روز یک قدم بیشتر به لب پرتگاه سوق می ­دهد.

به میزانی که رژیم کودک کش اسرائیل به فروپاشی نزدیک­تر می­ شوند، نَفَسِ­ رهبران کاخ سفید و متحدانش تنگ تر می­ گردند. وضعیت کنونی نشان می دهدکه عملیات طوفان الاقصی، مقاومت ملت فلسطین و حمایت محور مقاومت، رهبران کاخ سفید، تل آویو و متحدان غربی و عربی آنها را به شدت زخمی نموده اند و آنها مانند مار زخمی به هر طرف حمله می­ کنند.

باتوجه به این مسائیل، اهداف اساسی حملات دیوانه وار آمریکا، انگلیس و متحدانش به یمن، در راستای حمایت از قتل عام کودکان فلسطین صورت گرفته اند. زیرا علی الرغم اینکه آمریکا و انگلیس قطع­نامه­ های سازمان ملل مبنی بر آتش بس در غزه را وتو کرده اند و در طول این مدت آنها عملا در حمایت از اسرائیل هزاران غیر نظامی را قتل عام و صدها هزار انسان را آوار کرده اند، اما از اعتقاد و ایمان ملت فلسطین و محور مقاومت نکاسته اند.

به همین دلیل حمله آمریکا و انگلیس بر یمن، اولا از سر ناچاری و درماندگی و ثانیا به هدفی حمایت از رژیم کودک کش اسائیل صورت گرفته اند.

حمله آمریکا و انگلیس بر یمن
حمله آمریکا و انگلیس بر یمن فقط در جهت حمایت از صهیونیسم است و دیگر هیچ
  • در حمله آمریکا و انگلیس بر یمن چه کسی پیروز است؟

همانطور که یادآوری گردید، اهدافی حمله آمریکا و انگلیس بر یمن و پایگاه ­های یمنی در حمایت از رژیم صهیونیسم بوده است. اما این حملات از توانایی نظامی یمنی ها نکاسته و نمی ­تواند بکاهد. زیرا ملت یمن همانند ملت فلسطین، هدف زندگی شان را جهاد تعیین نموده اند. تظاهرات میلیونی ملت یمن در حمایت از فلسطین و حوثی­ ها در فردای موشک پرانی آمریکا و اسرائیل بر مواضع نیروهای یمنی در این کشور به خوبی نشان می­ دهد که یمن نیز برادر فلسطین است و آنها هیچ ترسی از موشک پرانی و غوغای رسانه ­ی آمریکا و غرب ندارند.

از طرف دیگر مظاهرات پیوسته­ ی حامیان فلسطینی و یمنی در آمریکا که رهبران کاخ سفید را مستقیما به دشنام می ­بندند، نیز بیانگرِ جایگاه ویژه ­ی مقاومت علیه رژیم کودک کش است. بنابراین ملت­ها و جوامع، بر خلاف دولت ها و نظام ­های سیاسی شان دست به دست هم داده است و اسرائیل، آمریکا و متحدان آنها را موفقانه به انزوا کشانده اند.

باتوجه به آنچه که گفته شد، با آنکه شیطنت­ ها و شرارت­ های آمریکا در اوکراین، این کشور را با خاک یکسان و تسلیح و ترغیب تایوان بر علیه چین، شرق آسیا را نا آرام نموده است، اما آمریکا، انگلیس و متحدان غربی و عربی آن­ها در منطقه­ ی عرب به دام افتاده اند. زیرا اسرائیل به عنوان مرکز ثقل قدرت آمریکا در خاورمیانه، در حال فروپاشی و نابودی است و ملت­ های اصیل فلسطینی و یمنی نیز به صورت خست­گی ناپذیر در حال چیدن شاخ و دُم این هیولایی نکبت بار اند که دیر یا زود، هیولای آمریکایی ـ غربی و اسرائیل را در قفس محبوس خواهد کرد.

با در نظر داشت این وضعیت از همین اکنون به صورت کاملا تعجب بر انگیز، مشاهده می شود که یمن و فلسطین، پیروز یک جنگ تاریخی و سرنوشت ساز برای تمام جهانیان است. زیرا فروپاشی اسرائیل و بر چیده شدنِ کانال­ها و مسیرهای عبور و مرور آمریکا بر منطقه، بدون تردید باعث می گردد که خاورمیانه به زیبایی گذشته اش بر­گردد و صلح وآسایش و آرامش در جهان و منطقه فراهم آید.

بنابراین به دلیل اینکه هیولایی نکبت بار آمریکا ـ غرب و اسرائیل، اکنون در دام مجاهدان شجاع یمن و فلسطین گیر افتاده اند، لازم است که تا هریک از کشورهای اسلامی به سهم و زعم خویش از آنها حمایت کنند و در راستایی نابودی شرارت و شیطنت، رذالت و خباثت فاجعه بار آمریکا ـ غرب و اسرائیل، از یمن و فلسطین از هر طریقی حمایت نمایند و به آن یاری رسانند.

حمله آمریکا و انگلیس بر یمن
حمله آمریکا و انگلیس بر یمن ناگوار بود، اما یمن و فلسطین، پیروز یک جنگ تاریخی و سرنوشت ساز برای تمام جهانیان است

عایشه ببرک خیل

لینک کوتاه:​ https://tahlilroz.com/?p=4608

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات