جستجو
Close this search box.

چرا اسرائیل از حمله زمینی همه جانبه به غزه عاجز است؟

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print
  • چرا اسرائیل از حمله زمینی همه جانبه به غزه عاجز است؟

بیش از ۲۰ روز از حمله نیروهای مقاومت به سرزمین‌های اشغالی و شکست مفتضحانه اطلاعاتی-امنیتی اسرائیل می‌گذرد و نیروی هوایی رژیم صهیونیستی با حملات کور و ریختن خون هزاران نفر از مردم مظلوم غزه نیز نتوانستند از شدت این شکست بکاهند.

مقامات اسرائیلی بارها عنوان کردند که برای نابودی همیشگی سربازان حماس به صورت زمینی به نوار غزه یورش خواهند برد اما تاکنون تمام تحرکات ارتش رژیم صهیونیستی برای ورود به غزه ناکام مانده است.

از عمده دلایل عدم توفیق اسرائیل در حمله زمینی همه جانبه به غزه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تونل‌های زیرزمینی حماس:

یکی از تاکتیک‌های نظامی مبارزان فلسطینی، استفاده از تونل‌های مخفی در زیر زمین است. این تونل‌ها اکثر ادوات نظامی اسرائیل را مختل می‌کند و آنها قادر به استفاده از سلاح‌های خود نیستند.

برآوردها حاکی از آن است که شبکه این تونل‌ها  صدها کیلومتر و عمق آن تا ۸۰ متر نیز می رسد.

حمله زمینی به غزه با وجود چنین تونل‌هایی همواره سربازان اسراییلی را غافلگیر خواهد کرد.

حمله زمینی همه جانبه به غزه
تونل های زیرزمینی حماس، کابوس اسرائیل برای حمله زمینی همه جانبه به غزه
  • حزب الله لبنان:

یکی از بزرگترین ترس‌های رژیم صهیونیستی، حملات حزب الله از شمال سرزمین‌های اشغالی است و اسراییل از اینکه در میانه جنگ زمینی غزه، توسط مریدان سیدحسن نصرالله به جنگ دیگری وارد شوند، خواب را از چشمان‌شان بریده است.

  • امریکا:

این کشور می‌داند که حمایت بی‌چون و چرا از اسرائیل عواقب زیادی برایش دارد و هرچند که بایدن با حضور در سرزمین‌های اشغالی حمایت خود را از جنایات رژیم صهیونیستی اعلام کرد، اما در مصاحبه‌ای حمله زمینی به غزه را اشتباهی بزرگ برای اسرائیل خواند.

این به این معنی است که امریکا تا زمانی از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند که منافعش در منطقه به خطر نیفتد.

گفتنی است که در این روزها جبهه‌های مختلف از مقاومت در عراق، یمن و سوریه علیه پایگاه‌ها و مراکز امریکایی در منطقه اقدام نمودند و طبیعتا با گسترش جنگ در غزه، این حملات نیز افزایش می‌یابد.

حمله زمینی همه جانبه به غزه
حمله زمینی همه جانبه به غزه: امریکا تا جایی از رژیم صهیونیستی حمایت می کند که منافعش در منطقه به خطر نیفتد! 
  • ایران:

دشمن دیرینه اسرائیل که هیچگاه حمایتش از مقاومت فلسطین را انکار نکرده است و پس از موج وحشی‌گری صهیونیست ها علیه مردم غزه،  بازیگری فعالی در عرصه سیاست و میدان در پیش گرفته است.

آنها با اقدامات سیاسی باعث انزوای اسرائیل شدند تا جایی که در جلسه تصویب قطعنامه سازمان ملل، تنها چند کشور ناشناخته به نفع اسرائیل رای دادند و مابقی علیه یا بیطرف بودند. در عرصه میدانی نیز تا امروز تمام تکه‌های پازل ایران در حال چیده شدن و تکمیل شدن است و اسرائیل اقتدار نظامی و امنیتی‌اش را از دست داده است.

در پایان باید گفت اسرائیل توازن قدرتی در منطقه را از دست داده و از عملیات‌های نظامی بزرگ در غزه عاجز شده است. این شکست‌ها و تحولات در منطقه نشان دهنده تأثیر عملیات‌های مقاومت فلسطینی و نقش مهم مقاومت‌های مختلف در تعیین توازن نظامی و سیاسی منطقه است.

حمله زمینی همه جانبه به غزه
حمله زمینی همه جانبه به غزه

سید مهدی حسینی

لینک کوتاه:​ https://tahlilroz.com/?p=3882

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات