جستجو
Close this search box.

خائن در خانه خدا

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

خائن در خانه خدا

در روزهای اخیر عکسی از محمد اشرف غنی، رئیس جمهور فراری افغانستان در جریان ادای مناسک حج منتشر شد که او را پشت به کعبه در حال دعا نشان می‌داد. این عکس جنجال برانگیز شده و از دید مردم، عینیتی از بیگانگی غنی با شعایر دینی به حساب می‌آید. جدایی از این مسئله، اشرف غنی حدود 7 سال بر افغانستان حکومت کرد که کارنامه سیاهی از خود به‌نمایش گذاشت که نه‌تنها او را یک خائن جلوه می‌دهد، بلکه او را در صدر فهرست مفسدترین اشخاص دنیا قرار می‌دهد.

در اولین دور انتخابات که اشرف غنی به حمایت امریکا به مقام ریاست جمهوری رسید، او در اولین شب‌های ماموریت خود به شفاخانه‌ها و حوزه‌های امنیتی سر زد تا حال و احوال مردم را جویا شود و به‌نوعی خود را خدمتگار مردم جلوه دهد. عده‌ای دلخوش کرده بودند که غنی صادق‌ترین رئیس جمهوری است که دیده‌اند، ولی ندانستند که او گرگی است در لباس میش و خائنی است که وطن را در اختیار امریکایی‌ها قرار داده و خود فقط نقش سمبولیک را بازی می‌کند.

غنی از زمانیکه مسئول انتقال بود، مورد توجه مقامات امریکایی قرار داشت و از این طریق می‌خواست وی برجسته شود و کم کم آمد و به‌عنوان کاندیدای ریاست جمهوری اعلام حضور کرد و در نهایت هم با تقلب آشکارا و گوسفندی برنده انتخابات شد و امریکا هم آشکارا از او حمایت کرد. در انتخابات دور بعد هم در حالیکه میزان رای دهی مردم کمتر از یک میلیون بود، ولی غنی با تقلب و جعل و با حمایت آشکار امریکا به ریاست جمهوری رسید.

دوران حکومت غنی، سیاه‌ترین دوره‌یی بود که تاریخ به خود دیده بود. وی در حالیکه متفکر دوم جهان شناخته می‌شد، ولی در اصل این تفکر بیشتر متمرکز بر وطن‌فروشی و فساد و بی‌عدالتی بود تا یک استاد و اقتصادفهم. جمهوریتی که در زمان حاکمیت غنی شکل گرفته بود، بر محور وی، محب، فضلی و چند چهره محدود دیگر می‌چرخید و دیگران هیچ سهمی در حکومت و تصمیم‌گیری نداشتند.

چون غنی با تمام توان تلاش داشت پروژه‌های امریکا را یک به یک اجرایی کرده و بقای خود را تضمین کند. این خیال باطلی بود و تکیه غنی به امریکا دیری دوام نکرد و کاخ سفید از غنی روگردان شد و حتا خودش هم در جنگ در این کشور شکست خورد و فرار کرد.

تقلب، قومگرایی، تعصب، فساد مالی و اخلاقی، انحصار قدرت و ده‌ها مورد دیگر از معایب حکومت غنی و شخص غنی بود که از او یک خائن و شیطان ساخت و افغانستان را به عمق مشکلات فرو برد. همانطور که ذبیح الله مجاهد اشاره کرده، داعش از بقایای حکومت جمهوریت است، دقیقا یکی از پروژه های مهم غنی که در راس آن امریکا قرار داشت، تقویت گروه تروریستی داعش بود تا ناامنی همچنان گسترده و حضور نیروهای خارجی دوامدار باشد.

  • خائن در خانه خدا

مردم افغانستان غنی را به‌عنوان یک خائن ملی می‌شناسند و اینکه او به زیارت خانه خدا رفته و پشت به کعبه دعا می‌کند، ادامه همان رذالت‌بازی‌هایش است که مکارگی و حیله درون آن نهفته می‌باشد. پس در این مورد فقط می‌توان گفت که یک خائن در خانه خدا رفته، ولی حتا همانجا هم صادق نیست و حیله‌گری را بس نکرده است.

خائن در خانه خدا
خائن در خانه خدا: مردم افغانستان غنی را یک خائن ملی می شناسند!

محمد سعیدی

لینک کوتاه:​ https://tahlilroz.com/?p=5055

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات