جستجو
Close this search box.

حمله اسرائیل به قنسولگری ایران در سوریه؛ اسرائیل و همان راهبرد «جنایت»

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print

حمله اسرائیل به قنسولگری ایران در سوریه

روز دوشنبه هفته جاری، جنگنده‌های رژیم اشغالگر اسرائیل، ساختمان قنسولگری و محل سکونت سفیر ایران در دمشق را هدف قرار دادند. این اقدام اسرائیل، با خشم جهانی مواجه شد و کشورهای مختلف این حمله را محکوم و خلاف تمام قوانین بین‌المللی خواندند.

براساس کنوانسیون وین حمله به مراکز دیپلماتیک کشورها در حکم حمله به خاک آن کشور محسوب می‌شود و این موضوع بخشی از مسائل قطعی و استثناناپذیر حقوق بین‌الملل است تا حدی که کشورها در هنگام جنگ نیز باید مصونیت اماکن دیپلماتیک را را محترم شمرده و به آنها حمله نکنند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد، نشست فوری را در این مورد برگزار کرد و هرچند نمایندگان امریکا و انگلیس به‌دنبال تبرئه رژیم اسرائیل سخن زدند، ولی اکثریت نمایندگان این جنایت رژیم اشغالگر را محکوم کردند.

محمد خالد الخیاری، دستیار دبیر کل سازمان ملل در امور خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه در این نشست درباره حمله رژیم اسرائیل به قنسولگری ایران در سوریه گفت: مصونیت اماکن و کارکنان دیپلماتیک باید در همه موارد مطابق با قوانین بین‌المللی رعایت شود و من مانند دبیر کل سازمان ملل بار دیگر بر محکومیت این حمله تأکید می‌کنم.

در همین حال نماینده چین در این نشست اظهار داشت: ما این درد و غمی که بر اثر حادثه روز گذشته بر مردم ایران وارد شد، عمیقا درک می کنیم و اقدام اسرائیل نقض فاحش کنوانسیون 1968 ویانا است.

  • حمله به قنسولگری ایران در سوریه؛ اسرائیل دست پرورده امریکا

اسرائیل، دست‌پرورده امریکاست. کشوری که جنایات بی‌شماری را در سراسر جهان انجام داد و به‌وضوح دیدیم که دو دهه در افغانستان چه جنایاتی را در حق مردم مظلوم روا داشت و از سپر دفاعی قرار دادن کودکان تا بمباران کردن خانه‌ها و اماکن عمومی ادامه داشت.

پس اینگونه حملات از رژیم اسرائیل بعید نبود، چون این رژیم به‌هیچ ارزش و قانونی پایبند نیست و کشتار کودکان و مردم مظلوم فلسطین اظهر من الشمس در خصوص جنایتکار بودن امریکا و اسرائیل است.

آنچه اما تاکنون دیده شده، ایران قطعا پاسخ این جنایت اسرائیل را می‌دهد، ولی اینکه این پاسخ چگونه خواهد بود، دور از بررسی و تحلیل است. در بُعد دیگر، رژیم صهیونیستی با این حمله، نفرتی که نسبت به خودش در دل جهانیان وجود داشت را بیشتر کرد.

خشم جهانی، اسرئیل را به گورستان نزدیک‌تر می‌کند و به‌قولی این رژیم قبر خودش را کنده و دیری نخواهد گذشت که در این قبر افتاده و نابود شود.

قنسولگری ایران در سوریه
حمله رژیم صهیونیسم به قنسولگری ایران در سوریه نشان داد این رژیم به هیچ اصولی پایبند نیست

الیاس احمدی

لینک کوتاه:​ https://tahlilroz.com/?p=5377

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات