جستجو
Close this search box.

کودکان کار افغان، قربانی سیاست

افغانستان در زمره فقیرترین کشورهای جهان قرار دارد و اوضاع اقتصادی افغانستان کماکان رو به وخامت است. کودکان نیز از پیامدهای فقر بی نصیب نمانده اند و آمار کودکان کار افغان افزایش یافته است. کودکانی که مجبورند به جای مکتب رفتن و بازی کردن، برای تهیه غذا به خانواده خود کمک کنند.

فرقی ندارد افغانستان باشد یا هر جای دیگری از این دنیا، دیدن کودکی که به جای بازی کردن، کار می کند درناک است. دیدن کودکان کار افغان هم که در دل فقر و جنگ و ناآرامی رشد کرده اند دردناک تر!

امروز 22 جوزا (12 جون) روز جهانی مبارزه با کار کودکان است. براساس آخرین گزارش سازمان بین المللی کار و یونیسف درسال ۲۰۲۱، تعداد کودکان کار در سراسر جهان به ۱۶۰ میلیون نفر رسیده  بود که این آمار قطعا تا به امروز افزایش یافته است. یعنی از هر 10 کودک در جهان یک کودک، کودک کار است!

از آمار و ارقام خسته شده ایم. سیاستمداران و اجنسی های بین المللی هم که فقط شعار می دهند. حکومت سرپرست هم که گویا کودکان را به کل فراموش کرده و اولویت های دیگری دارد.

با این رویه، بدون شک آمار کودکان کار افغان افزایش پیدا خواهد کرد. کودکانی که قرار است آینده سازان کشورمان باشند، اما با این وضع، کدام آینده …!

 

محسن شاه رفیعی، تحلیلگر

 

لینک کوتاه:​ https://tahlilroz.com/?p=2594
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Print
آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *